Conducerea societății de transport public urban, Transurb SA Galați, se află într-o situație delicată după ce factura la energie electrică a explodat pur și simplu în decurs de doar o lună. Dacă pentru luna decembrie factura a fost de 95.000 de lei, în ianuarie valoarea consumului estimat este de 1,2 milioane de lei, spun reprezentanţii Transurb Galaţi.
După cum a estimat conducere companiei publicei, consumul pe luna aceasta este de 600 megawaţi, iar un megawat costă 2.200 de lei, în condiţiile în care anul trecut era de 260 de lei.
„Avem estimată o factură foarte mare la energia electrică pentru luna aceasta. Se ridică la 1,2 milioane de lei, potrivit calculelor noastre, am consumat luna trecută 610 megawaţi. Este iarnă, consumul a crescut, vă daţi seama. Preţul unui megawat a crescut foarte mult, este de 2.200 de lei. Asta în condiţile în care anul trecut plăteam 260 de lei.
Factura va veni saptămâna aceasta şi nu are cum să vină mai mică decât ce am estimat, adică 1,2 milioane de lei. Transurb nu dispune de fondurile necesare, dar apelăm la bugetul Primăriei şi avem încredere că se va rezolva problema”, spune directorul interimar al SC Transurb, Paraschiv Ghiţă.
Reprezentanţii sindicatului spun că salariaţii se tem că şi-ar putea pierde locul de muncă sau că nu vor mai beneficia de măririle de salariu, conform Contractului Colectiv de Muncă.
„Factura a crescut de peste 10 ori. Nu înţelegem ce se va întâmpla, în condiţiile în care factura la energie a sărit la peste un milion de lei, motorina costă aproape trei milioane pe lună. Vă daţi seama că aproape toţi banii societăţii se duc doar pe carburant şi energie, apă, gaze, despre salarii nu mai ştim nimic. Ne temem că s-ar putea să se reducă numărul de locuri de muncă sau că nu vor mai beneficia de mările salariale stabilite în Contractul Colectiv de Muncă. Situaţia este destul de complicată, colegii mă întreabă în permanenţă despre ce se va întâmpla”, spune liderul de sindicat din cadrul SC Transurb, George Preda.
Reprezentanţii Primăriei Galaţi dau, însă, asigurări că încearcă să găsească cele mai bune soluţii, astfel încât transportul public din oraş să nu aibă de suferit. Soluția nu poate fi decât majorarea subvenției plătite de primărie, ceea ce înseamnă costuri suplimentare pentru oraș, în dauna investițiilor…