Conform legii, aprobarea tarifului maximal pe kilometru este la mâna Consiliului Local, care deja are spre aprobare un proiect, iar validarea acestuia este o chestiune de zile. Camera Naţională a Taximetriştilor filiala Galaţi a transmis către CL o propunere de tarif maximal pe care o justifică atât pe seama inflației, cât și pe cea a creşterii preţurilor la combustibil. În memoriul înaintat autorităților se menționează că ultima modificare a tarifului de distanţă maximal pe kilometru a avut loc în anul 2018, iar între timp s-au întâmplat extrem de multe în privința economiei.
Reprezentanţii taximetriţtilor gălăţeni au propus un tarif de 4,40 lei/km (în creștere cu 63 % față de tariful actual de 2,7 lei/km), însă, aşa cum se arată în proiectul hotărârii ce urmează a fi supus votului consilierilor locali în şedinţa de la sfârşitul acestei luni, comisiile de specialitate nu au fost de acord.
Încele din urmă s-a ales varianta unei majorări de circa 39%, de la 2,7 la 3,75 lei/km. Cu alte cuvinte, o cursă care, până acum, costa 20 de lei, în curând va costa circa 28 de lei.
„În urma analizei autorităţii publice a rezultat că tariful corect fundamentat este de 3,75 lei/km. Cum prin aplicarea indicelui de inflaţie tariful rezultat ar fi de 3,20 lei/km – mai mic decât cel rezultat prin fundamentarea costurilor considerăm legală aprobarea modificării tarifului maximal de distanţă de la 2,70 lei/km la 3,75 lei/km”, se afirmă în memoriul justificativ atașat proiectului de HCL..
Taximetriştii din Galaţi s-au plâns și de faptul că activitatea a devenit tot mai puțin rentabilă, deoarece au pierdut mulţi clienţi de când au intrat pe piaţa de profil serviciile de ride sharing precum Uber şi Bolt.