Pare de-a dreptul incredibil (dacă ne gândim la lentoarea cu care ne-am obișnuit pe șantiere în ultimii 30 de ani) dar se lucrează și pe timpul nopții pe șantierul Drumului Expres Brăila-Galați. Zici că a înviat Ceaușescu!
Șoseaua de 11 kilometri ar trebui să fie terminată în 2024, iar constructorul are un bonus important dacă termină mai devreme (dar și niște penalități consistente dacă depășește termenul), așa că totul merge cu viteză, în trei schimburi, inclusiv la lumina farurilor. Este, categoric, o lecție de afaceri. De eficiență în afaceri. Iar asta mai ales pentru că avem parte de un contract bine făcut cu clauze clare, competitive.
Compania de Drumuri a publicat noi imagini de pe șantier, de această dată cu lucrări care se desfășoară pe timpul nopții. Este un adevărat furnicar, cu totul impresionant.
Contractul cu cel mai puternic drumar din România a fost semnat în aprilie 2021 pentru 371 milioane de lei şi o durată de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie.
UMB a câştigat licitaţia cu o ofertă de 371 milioane lei faţă de valoarea estimată a CNAIR de 530 de milioane lei.
Garanția lucrării este de 10 ani. Drumul expres va avea câte două benzi pe fiecare sens (lățimea benzii de 3,5 metri față de 3,75 pe autostradă) și spațiu median.
Pe lângă asigurarea unei variante pentru DN 22 B (digul Brăila – Galaţi), Drumul Expres Brăila – Galaţi va permite legătura şi cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila.