După zece ani de scandaluri, noua centura a Tecuciului va fi deschisă traficului. Nu-i cum a fost planul inițial, dar măcar este

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, de directorul implementări proiecte CNAIR, Felician Cerneșteanu, de directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri Buzău, Sorin Robu și de reprezentanții Drumuri Naționale Galați și ai constructorului, dar și președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, au participat pe 19 decembrie la o importantă întâlnire de lucru pe Centura Tecuciului. La acest eveniment, constructorul a anunțat când se va circula pe Centura Tecuciului.

„Astăzi, am primit o veste foarte bună pentru toți tecucenii. Constructorul ne-a anunțat că miercuri, 28 decembrie, la ora 12:00, se deschide în sfârșit traficul pe mult așteptata Centură a municipiului Tecuci, un drum de aproape 7 kilometri, care unește DN25 și DN24. Astfel, tot traficul greu care venea din Vrancea, Bacău sau Neamț nu va mai trece prin Tecuci și nu va mai bloca traficul în municipiu”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.

În momentul vizitei se lucra la relocarea ultimului stâlp de tensiune și la turnarea asfaltului pe ultimele porțiuni ale drumului. De altfel, în doar patru zile s-a reușit rezolvarea tuturor documentelor necesare pentru relocarea stâlpilor.

„În numele gălățenilor, vreau să-i mulțumesc ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru implicarea personală în acest important proiect și pentru că s-a ținut de cuvânt, astfel că Centura Tecuciului va fi deschisă până la finalul acestui an”, a mai declarat Fotea.

Centura Tecuciului a presupus construirea unui drum de aproape 7 kilometri, amenajarea a două pasaje peste calea ferată, construirea mai multor rampe și a două sensuri giratorii, precum și a intersecției cu DJ 252H. Șantierul trenează de mai bine de zece ani, răstim în care s-a cheltuit o sumă record, de peste 14 milioane de euro, adică în jur de 2 milioane de euro pe kilometru.

Față de planurile inițiale, care stabileau că varianta ocolitoare va avea patru benzi, până la urmă șoseaua va avea doar două benzi, câte una pe sens, dar chiar și așa scurtează drumul dintre DN25 și E581 cu circa 5 kilometri. Însă cel mai important lucru este că reduce la mai puțin de jumătate timpul de traversare a zonei municipiului Tecuci. În plus, șoferii pot ocoli, astfel, străzile de coșmar, pline de gropi, ale Tecuciului.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr