Studiul de fezabilitate pentru realizarea Aeroportului Internaţional Galaţi-Brăila va costa 36,5 milioane lei şi va fi realizat de o asociere de 17 entităţi, printre care şi Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, Fiind vorba de un studiu – că nu se construiește nimic, doar fac niște băieți un dosăroi cu acte în care își dau cu presupusul doct – suma ni se pare colosală și te cam face să te întrebi cine-s membrii asocierii și ce acționariat (politic) ascund. Căci să toci peste 7,5 milioane de euro doar pentru a face un studiu de fezabilitate pentru un aeroport cu o SINGURĂ pistă, ni se pare o adevărată risipă.
Una peste alta, contractul pentru „Realizarea Aeroportului Internaţional Galaţi-Brăila” precum şi pentru pregătirea studiilor asociate fazei de proiectare SF aferente viitorului obiectiv de investiţii a fost semnat la finalul anului trecut de preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea, şi reprezentantul asocierii care a câştigat licitaţia, Florin Petre.
Asocierea declarată câştigătoare este SC Aduro Impex SRL (lider asociere) & SC Tecno Engineering 2C SRL & SC WE Project Engineering SRL şi cuprinde 17 entităţi, printre care şi Universitatea „Dunărea de Jos” Galaţi.
„De ceva timp, cu toţii vrem să dezvoltăm această zonă, cea mai mare aglomerare urbană după capitala Bucureşti. Eu cred că aeroportul şi celelalte investiţii majore care se fac în infrastructura portuară, în infrastructura de drumuri, sunt proiecte care vor fi motorul de dezvoltare a acestei regiuni. Mă bucur că suntem o echipă unită, împreună cu cei doi europarlamentari, Mihai Tudose şi Dan Nica. O să avem o colaborare de lungă durată, pentru că nu este vorba despre proiectele brăilenilor sau ale gălăţenilor, ci sunt proiectele regiunii”, a declarat preşedintele CJ Brăila, Francisk Chiriac,
Aeroportul va fi amplasat în zona Braniştea, iar zona deservită va fi Galaţi, Brăila, Vrancea, Buzău şi parţial Republica Moldova. Proiectarea în faza de studiu de fezabilitate va include toate elementele necesare pentru detalierea soluţiei recomandate, cu planuri, schiţe, profiluri şi secţiuni, precum şi descrieri tehnice preliminare ale următoarelor obiecte investiţionale: terminal, căi de rulare şi platformă, turn de control, drumuri de acces, drumuri tehnologice, împrejmuiri, parcări, staţii autobuz, staţii taxi, sisteme şi instalaţii necesare desfăşurării activităţii, utilităţi.
Aeroportul va avea o pistă în lungime de 4.000 metri, lăţimea pistei urmând să fie de 45 metri.
„Toate caracteristicile finale ale proiectului legate de dimensiunile, amplasarea şi alte caracteristici tehnice se vor determina pe baza activităţilor, analizelor desfăşurate în cadrul acestui contract, ţinând cont de criterii obiective, precum mărimii fluxurilor de trafic de pasageri prognozat, a numărului prognozat de mişcări de aeronave, analiza/comparaţia opţiunilor economice şi conexiunile de transport”, a mai precizat preşedintele CJ Brăila, Francisck Chiriac.