Compania TTS (Transport Trade Services) a anunţat că C.N.F.R. NAVROM S.A., principalul furnizor de servicii de transport fluvial din cadrul Grupului TTS, a demarat un program de construcţie de barje tip EUROPA 2. Primul contract vizează construcţia a patru barje cu o capacitate cumulată de 6.800 tone, în urma unei investiţii estimată de 5 milioane euro, se arată într-un comunicat publicat la Bursa de Valori Bucureşti (BVB).
Perioada estimată pentru livrarea barjelor este octombrie 2023 – ianuarie 2024. Finanţarea este asigurată de către C.N.F.R. NAVROM S.A. din resurse proprii, respectiv din rezultatul curent al activităţii.
Barjele EUROPA 2 contractate sunt dotate cu seturi de capace de aluminiu şi au dimensiuni de 77 m lungime şi 11 m lăţime, ceea ce le conferă o mare flexibilitate în exploatare putând transporta orice tip de marfă vrac solid – produse agricole, materii prime minerale, produse chimice, precum şi echipamente agabaritice. Gradul optim de încărcare este de 1.700 tone la un pescaj de 2,8 m.
Programul de construcţie barje EUROPA 2 se înscrie în procesul de modernizare a flotei nepropulsate care va continua şi în anii următori. Investiţia are ca scop creşterea eficienţei în exploatare a flotei de nave nepropulsate, cu reflectare în rezultatele operaţionale consolidate ale Grupului TTS.
Valoarea investiţiilor bugetate de C.N.F.R. NAVROM S.A. pentru anul 2023 este 18,8 milioane euro, conform BVB.
Puțină lume știe, însă Navrom SA a început de mai mulți ani să-și pună la punct un șantier naval propriu, prin modernizarea vechii secții de reparații navale. Măsura a fost luată din dorința de a reduce prețurile de cost ale noilor barje necesare activității de bază -transportul fluvial – dar și pentru că „găina cu ouă de aur” (am numit așa transportul bac peste Dunăre) este aproape de dispariție odată cu finalizare, în câteva luni, a podului peste fluviu.