Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați a scos la concurs două posturi de marinar cu normă parțială – 4 ore/zi, pe o durată determinată de 12 luni, în cadrul Biroului Transport Naval. Este vorba practic despre personalul navigant care va activa pe viitoarea navă Rexdan.
Aceasta va fi cea mai mare navă de cercetare de pe apele interioare ale Uniunii Europene. Totul în cadrul unui proiect uriaş, de aproximativ 20 de milioane de euro, al Universităţii „Dunărea de Jos” Galaţi.
Nava se afla încă în lucru la Șantierul Giurgiu și a ajuns în prezent la ultimele detalii, anunța rectorul Universității „Dunărea de Jos din Galați, Lucian Puiu Georgescu, la sfârșitul lunii aprilie.
Infrastructura proiectului va consta din două componente: o navă de cercetare și un sistem fix de laboratoare complementare cu cele de pe nava de cercetare. Se vor crea în total un număr de 18 laboratoare dispuse pe cele două componente.
Proiectul va acoperi o arie geografică largă: 2.000 de kilometri pe partea navigabilă a Dunării cu componente extinse din bazinul hidrografic și domenii de cercetare referitoare la apă, sedimente, sol, aer, biodiversitate, batimetrie, hidromorfologie.
În cadrul laboratoarelor îşi vor desfăşura activitatea cadre didactice şi cercetători din universitatea gălăţeană, precum şi cercetători internaţionali. În plus, va fi achiziţionată o şalupă care va intra în zonele mai puţin accesibile pentru nava de mari dimensiuni.
Potrivit rectorului Universității „Dunărea de Jos”, doctorul Puiu Lucian Georgescu, nava a fost adaptată ca să meargă nu numai pe Dunăre, ci să plece din Marea Neagră și să ajungă până la Marea Nordului.
Se estimează că va acoperi circa 2.000 de kilometri pe partea navigabilă a Dunării, cu componente extinse din bazinul hidrografic, care acoperă 35% din suprafaţa Uniunii Europene.
Centrul fix de cercetare va fi în oraşul Galaţi şi va include laboratoare complet echipate, în cadrul cărora se vor desfăşura activităţi specifice domeniului energie, mediu şi schimbări climatice.
„Infrastructura Rexdan va contribui în mod direct la creşterea performanţei în cercetare prin cooperare internaţională prin conferirea caracterului de excelenţă la nivelul universităţii şi proiectelor acesteia, prin deschiderea faţă de cele mai performante echipe de cercetare din Europa şi de la nivel internaţional lărgit, prin asigurarea noutăţii ştiinţifice şi a originalităţii abordărilor”, susţin reprezentanţii Universității „Dunărea de Jos”.
Pe nava de cercetare, atunci când va fi acostată, vor putea face practică și studenții la master și doctorat din cadrul facultăților de Nave și Piscicultură.