Ceea ce la început părea să fie o glumă propagandistică se îndeplinește, spre mirarea gălățenilor și brăilenilor, care timp de 30 de ani s-au „hrănit” doar cu promisiuni. Podul peste Dunăre este foarte aproape de deschidere, iar lucrările la drumul expres Galați-Brăila au avansat spectaculos.
Bine, propaganda e la ea acasă în continuare, dat fiind că oficialii nu se pot abține să nu anunţe recorduri şi să catalogheze podul hobanat peste Siret şi viaductele de pe acest drum ca fiind „excepţionale”. Hai, bre, că-s normale. Bravo că faceți, dar mai ușor cu cotcodăceala, nu vă mai pupați atâta-n oglindă că nu construiți o navă cosmică, ci un drum și-un pod. Pe care ar fi trebuit să le construiți demult dacă erați neți, francezi, britanici, italieni, elvețieni, samd… De fapt, e mai scurtă lista cu cei care nu puteau decât cu cei care puteau.
„Record – Nu mai puţin de 10 instalaţii de forat mobilizate pentru lucrările la podul peste Siret. În şantierul Drumului Expres Galaţi – Brăila, continuă execuţia lucrărilor la cea mai mare lucrare de artă pe care o avem în construcţie, după podul de la Brăila, şi anume la o super-structură mai lungă de 1,7 km, care include viaducte peste complexul feroviar şi digul de protecţie, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri şi două secundare de câte 80 m”, a afirmat pe 14 iunie secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu.
Oficialul a anunţat că dacă vremea va fi favorabilă şi constructorul va menţine ritmul de lucru, se poate lua în considerare darea în trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare din aprilie 2024.
Până în prezent, stadiul fizic al Drumului Expres Brăila-Galaţi a ajuns la 65%. Au fost deja foraţi, armaţi şi turnaţi 280/900 piloţi şi se estimează ca până la sfârşitul lunii iulie 2023 să se finalizeze această etapă aferentă „lucrărilor de artă” peste râul Siret, care cuprinde următoarele structuri:
- viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml);
- podul peste râul Siret (307,75 ml);
- viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml);
- pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).
Pentru acest tip de lucrare, antreprenorul are 10 instalaţii de forat mobilizate numai în acest loc, 186 muncitori în total, pe întregul şantier, şi încă 57 utilaje, iar liniile de producţie a grinzilor vor fi mutate de la Adjud în acest şantier.
Alte lucrări care se desfăşoară în şantier: - se execută lucrări de amenajare a platformelor pentru standurile grinzilor aferente viaductului peste Siret;
- se execută şanţurile pentru colectarea apelor pluviale aferente sensului giratoriu de la km 1+524, care asigură intersecţia dintre Drumul Expres Brăila – Galaţi şi drumul de legătură dintre podul peste Dunăre şi DN2B;
- se montează parapetul aferent sensului giratoriu menţionat anterior, giratoriu care va fi dat în trafic odată cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galaţi – Tulcea şi prima etapă a drumurilor de legătură;
- se execută lucrări de relocare a reţelelor de utilităţi publice;
- se realizează sistemul ITS.
Asocierea de firme care execută lucrările la acest drum este SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, cu o valoare a contractului de 371.416.131,09 lei, fără TVA, cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
Drumul Expres Brăila – Galaţi are o lungime de 10,767 km. Va avea două benzi de circulaţie, pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte şi un pasaj. Porneşte din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre şi se încheie la intersecţia cu DN2B, în zona Movileni.
Drumul Expres Brăila – Galaţi va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapidă între cele două oraşe, dar şi cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galaţi – Tulcea.