Investiție de amploare, în valoare de circa 28 de milioane de euro, în Portul Galați, acolo au fost demarate deja, de câteva zile, lucrările de amenajare a danelor Ro-Ro (roll on/roll off) din Bazinul Nou. Modernizarea va permite creșterea volumului de mărfuri tranzitate cu aproximativ 58.000 de tone (în primul an de exploatare) și, în paralel, va duce la reducerea timpilor de încărcare/ descărcare și la creșterea siguranței în timpul operațiunilor portuare.
Contractul a fost atribuit în urma unei licitații derulate de APDM Galați, lucrările fiind adjudecate de asocierea formată din firmele gălățene Tancrad SRL, Citadina 98 SA, Lemacons SRL, Vega 93 SRL și Oldroad Construct SRL. Termenul de execuție a lucrărilor este de 12 luni.
Lucrările vizează reabilitarea cheurilor de acostare ale danelor 39 și 40, amenajarea rampei Ro-Ro la dana 41, precum și amenajarea cheului între rampa Ro-Ro și platforma multimodală.
Proiectul este derulat ca urmare a parteneriatului încheiat de Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați și operatorul portuar PBN Logistics SA. Lucrările aferente realizării investiției beneficiază, în proporție de 85 la sută, de o cofinanțare din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), în cadrul căruia Ministerul Transporturilor are rol de Autoritate de Management.
Lucrările au fost repartizate fiecărui partener, în funcție de regimul juridic al obiectivelor investiționale. Astfel, în zona administrată de ADPM Galați se va realiza un cheu vertical cu o lungime de 300 de metri, un cheu cu pereu dalat cu o lungime de 100 de metri și rampa Ro-Ro, cu lungimea de 46 de metri și lățimea de 30 de metri. În zona administrată de PBN Logistics SA se vor realiza o platformă portuară cu o suprafață de 13.300 de metri pătrați, precum și un drum de incintă portuară.
Proiectul terminalului Ro-Ro vine în completarea mai amplului proiect ce vizează realizarea platformei multimodale din Portul Galați și va oferi un avantaj în plus transportatorilor care au în vedere folosirea unor fluxuri logistice ce combină transportul pe apă cu transportul rutier sau pe calea ferată. Noile facilități ale infrastructurii portuare vor contribui la dezvoltarea Portului Galați, în special a Portului Bazinul Nou, drept centru de creștere economică a Regiunii Sud-Est, au arătat reprezentanții APDM Galați.
„Aceste facilități vor asigura conectarea Portului Galați cu regiunile din imediata vecinătate – din Republica Moldova și Ucraina, dar se va asigura o conectare și cu porturile de la Marea Neagră care au facilități de tip Ro-Ro sau Ro-Pax. De asemenea, aceste facilități vor asigura conectarea Portului Galați la sistemul multimodal de pe Dunărea Superioară, inclusiv accesul pe Rin”, a declarat directorul general al APDM Galați.
La începerea lucrărilor au fost invitate și o serie de oficialități locale care au dat mai multe declarații, însă nu ne pierdem vremea cu vorbele respective, căci înseamnă doar propagandă electorală, nimic în plus, dat fiind că politicienii locali au avut (și vor avea) CONTRIBUȚIE ZERO la obținerea finanțării și la proiect, în general.