Vești bune de pe Centura Galațiului. Se toarnă primul strat de beton pe podul hobanat de la Galați, cea mai complexă construcţie realizată în oraşul Galaţi de la Revoluţie încoace. Podul va avea o înălţime de 62 de metri, adică echivalentul unui bloc cu 24 de etaje.
Aproape 40 de mașini de transport a betonului au ajuns joi, 12 octombrie, pe șantierul podului hobanat al Drumului de Centură din Galați. Se toarnă din nou pentru placa de beton a podului, cea peste care se va pune hidroizolația și asfaltul. În total, 350 de metri de beton au fost turnați joi pe podul hobanat.
„Astfel, mai rămâne o singură etapă de turnare pentru ultimii metri ai plăcii de beton, după care va avea loc o recalibrare parțială a hobanelor. De asemenea, și rampele au fost deja supraînălțate”, a anunțat Costel Fotea, președintele CJ Galați.
Doar pentru placa de beton se vor turna până la final aproximativ 1.500 de metri cubi de beton, au precizat autoritățile.
Construcţia va avea înălţimea de 62 de metri şi lungimea de 500 de metri. Podul hobanat va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari şi este prevăzut cu patru benzi de circulaţie. La final, podul va fi luminat ambiental, pentru a fi pus în valoare.
„Va avea patru benzi şi va fluidiza foarte mult traficul în zonă, deoarece conducătorii auto nu vor mai fi forţaţi să intre prin oraş pentru a-şi continua drumul pe Centura Galaţiului”, a subliniat Costel Fotea.
Podul hobanat face parte din Drumul de Centură, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani.
Investiţia de aproximativ 40 de milioane de euro prevede modernizarea a 10,45 km de drum, care pe unele porţiuni va avea patru benzi de circulaţie, piste pentru biciclişti, cu o lungime totală de 6,5 km. Vor fi realizate, de asemenea, cinci sensuri giratorii.
Lucrările de extindere, reabilitare și modernizare ale Drumului de Centură din Galați vor fi finalizate până în iunie 2024. În cinstea alegerilor, desigur. Cum altfel?