Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis situaţia la zi a derulării contractului pentru proiectarea şi construcţia Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila, cu scopul declarat de a clarifica lucrurile și „a pune capăt speculațiilor”.
Compania de drumuri anunţă că s-ar fi finalizat inclusiv problematica pasajului peste calea ferată de la km 0+385, însă acesta nu a fost recepționat încă, la fel cu nici podul, în ansamblul lui, nu este recepționat din cauza multiplelor probleme încă nerezolvate.
Pentru a aduce lămuriri tuturor controverselor legate de lucările la Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila, CNAIR face o serie de precizări.
„Siguranţa celor care circulă pe pod nu este pusă în pericol absolut deloc, aşa cum se susţine tendenţios într-un articolul publicat astăzi în presa centrală. Contractul nu este finalizat, iar recepţia lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract”, a transmis instituția.
Aceasta a mai precizat că, de fapt, „contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare a acestuia“, dar și că în urma inspecţiilor în şantier, Inginerul şi reprezentanţii CNAIR au identificat infiltraţii la blocurile de ancoraj dinspre localităţile Brăila şi Jijila.
Astfel, pentru monitorizarea infiltraţiilor şi închiderii Rapoartelor de Neconformitate, CNAIR a realizat o «Expertiză Tehnică a lucrărilor executate de Antreprenor în şantier», iar o primă măsură a vizat monitorizarea situaţiei podului din momentul constatării infiltraţiilor, iar după punerea în funcţiune cu încă 6 luni.
„O mare parte dintre aceste infiltraţii au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de vedere transmise de Expertul Tehnic după punerea în funcţiune a Podului, acesta a prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se stabilească după această dată o soluţie finală de închidere a infiltraţiilor. În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul Suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente”, a mai precizat CNAIR.
„La două săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către Inginer apariţia de văluriri la nivelul căii de rulare. În data de 25.07.2023, Antreprenorul a justificat apariţia acestor degradări ca urmare a traficului greu şi temperaturilor crescute. De asemenea, CNAIR a solicitat pe 02.08.2023 clarificări cu privire la apariţia văluririlor şi presupusa încălcare a restricţiilor de trafic. Totodată a mai solicitat ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricţii. Până în momentul de faţă, Antreprenorul a intervenit de 3 ori pentru remedierea structurii rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă. Pe 08.09.2023, Antreprenorul a informat Beneficiarul cu privire la acţiunile de remediere întreprinse pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea şi reaşternerea stratului de uzură”, informează CNAIR.
Potrivit companiei de drumuri, deşi pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepţia, astfel încât acesta nu poate fi utilizat.
În privinţa stadiului lucrărilor, CNAIR precizează: „Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, Antreprenorul mai are de efectuat următoarele tipuri de lucrări: drumuri de acces (drumul spre Jijila); lucrări de construcţie a bazinelor de retenţie a apei pluviale; efectuarea marcajelor şi montarea elementelor de semnalizare verticală-orizontală pentru siguranţa circulaţiei; lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate”.