Deși românii pot traversa Dunărea pe noul pod din apropiere de Galați și de Brăila încă de acum un an, lucrurile sunt în continuare foarte neclare în legătură cu investiția uriașă făcută cu bani europeni. Marea problemă constă în faptul că drumurile de legătură dintre pod și principalele șosele nu au fost încă terminate și deschise, prilej de scandal și acuzații între statul român și contructor.
De fapt, drumul de legătură spre Jijila (adică spre Tulcea și Constanța), dar şi cel de pe malul brăilean (care ar trebui să asigure conexiunea cu Centura Brăilei, dar și cu drumul expres Galați-Brăila), ar putea fi date în circulaţie, dar se opune constructorul care a realizat şi podul suspendat.
Constructorul italian vrea mai mulţi bani pe lucrare, argumentând că partea română i-a cerut să facă o serie de lucrări suplimentare pe care nu i le-a plătit. Altfel va da drumul abia în octombrie 2024, atunci când a stabilit instanţa în urma litigiului dintre părți.
Ministrul Transporturilor acuză însă constructorul de şantaj. „În acest moment ne solicită – nouă, Ministerului, CNAIR-ului – constructorul podului şi drumurilor de legătură să dăm 230 milioane de lei ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat atât pe malul brăilean, cât şi pe cel tulcean. Spre Jijila, dar şi partea de sens giratoriu şi tot ce se află pe malul brăilean, finalizat 99 la sută, deci se poate da drumul la circulaţie. Altfel, fără, vor respecta termenul pe care l-au câştigat, pe care îl au: octombrie 2024”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Asta înseamnă rea-voinţă, nu o să fim de acord, nici la Minister, nici la CNAIR, cu acest tip de şantaj, iar măsurile pe care le vom lua, nu numai pe această lucrare, o să le vedeţi săptămânile şi lunile viitoare. Pentru ce vor aceşti bani în plus? Ca să vă faceţi o imagine dincolo de alte lucrări pe care consideră dânşii că ar trebui să le plătim noi, 30 de milioane, din suma aceasta, reprezintă ce i-am pus noi să refacă, asfaltul care anul trecut a fost schimbat. Tocmai de aceea nu am fost de acord cu recepţia, nici acum, să fim parte sau să cedăm la acest şantaj”, a mai spus Sorin Grindeanu.
Desigur, în toată povestea ministrul Grindeanu pare să fie apărătorul intereselor țării, iar firma constructoare – oaia neagră. Asta însă doar dacă privim lucrurile din avion, în stil politicianist. De fapt, după lege, constructorul trebuie să predea lucrările în octombrie 2024. Faptul că politicienii ar vrea să taie acum niște panglici – în cinstea alegerilor și pentru a mai înhăța niște voturi – este o chestiune care nu are nicio legătură cu interesul național. De fapt, Grindeanu și ai lui vor niște publicitate electorală pe seama constructorilor. Iar asta costă, bre, nu-i pe degeaba!