Reprezentanții companiei Webuild – care a construit podul peste Dunăre de la Brăila – au anunțat că au prezentat Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o rețetă specială de asfalt pentru reasfaltarea Podului Suspendat peste Dunăre, astfel încât suprafața carosabilă să reziste indiferent de tonaj sau caniculă. Ciudat e că nu l-au pus de la bun început, dar mai bine mai târziu decât niciodată.
Totuși, noul asfalt va fi turnat abia după ce specialiștii CNAIR vor studia și analiza soluția prezentată și vor da „un răspuns rapid” (zice instituția), astfel încât asfaltarea să se facă în timpul estimat, adică până la sfârșitul de lună august.
Cum multă lume se întreabă de ce camioanele foarte grele (de peste 60 de tone) sunt admise pe pod în perioadele caniculare, iar în acest fel asfaltul este făcut terci, CNAIR a venit cu o justificare ciudată, ca să nu spunem halucinanată.
Cică verificarea tonajului autovehiculelor care circulă pe podul suspendat peste Dunăre intră atribuţiile revin Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (lucru logic, de altfel), dar instituția amintită – și aici vine absurdul situației! – nu poate să-și facă treaba întrucât obiectivul nu este recepționat. De ce nu este încă recepționat este neclar, căci este evident că este gata, este folosit, iar eventualele reparații se pot face și în garanție.
Mai mult decât atât, pe pod circulă camioane care au Autorizaţia Specială de Transport (AST) și care reprezintă actul prin care vehiculele, care transportă mărfuri indivizibile sau care, fără încărcătură, depășesc constructiv masele și/sau dimensiunile maxime admise.
Cine dă aceste derogări revoltătoare de la lege? Ei bine, chiar CNAIR, care astfel devine instituția vinovată în proporție covârșitoare de distrugerea asfaltului, în ciuda faptului că îi arată cu degetul pe alții, în cel mai pur stil demagogic și politicianist. Dacă știi că asfaltul nu rezistă, dacă știi că trebuie restricții, de ce dai – bre, CNAIR – dispense speciale de tonaj transportatorilor, ocolind legea și sfidând bunul-simț? Șpăgi? Combinații? Interese politice? Ceva există la mijloc, asta e sigur!
Ca să mai dreagă busuiocul, reprezentanții CNAIR spun că noul asfalt va face minuni și vremea caniculară nu ar trebui să-l afecteze, întrucât există sisteme speciale de răcire pe Pod,. Asta sugerează că problema deteriorării asfaltului a fost, se pare, legată de rețetă, de compoziție.
De asemenea, în urma informațiilor apărute pe rețelele de socializare, prin care s-a semnalat situația unui bulon de la pod ieșit din lăcașul său, CNAIR a asigurat că respectivul bulon – în fapt un fel de șurub – a avut siguranța desprinsă, că nu are legătură cu structura de rezistență a podului, iar situația s-a remediat.