Primăria Galați se laudă vârtos cu două proiecte faraonice, dar are „zero lei-zero bani” pentru ele. De unde speră să obțină fondurile

Primăria Municipiului Galați a anunțat că lansat în licitație publică cele două contracte de reabilitare și modernizare ale infrastructurii de transport din oraș. Mai exact, Strada Ștefan cel Mare, Bulevardul Siderurgiștilor (tronson 2) și Depoul nr. 1 de tramvaie vor fi modernizate, valoarea investiției fiind estimată la circa 200 milioane de lei, adică peste 40 de milioane de euro. Faraonice de-a dreptul!

Sună bine, n-ai ce zice, însă realitatea este un pic altfel decât în informările pline de fudulie ale municipalității. De fapt, primăria nu are niciun sfanț pentru cele două proiecte, care sunt la licitație sub formă de „contracte cu clauze suspensive”. Mai pe românește, nu sunt bani pentru investiții, iar câștigătorul licitației se apucă de treabă dacă vin de undeva basculantele cu euroi. Dacă nu, nu, adică rămânem doar cu fudulia trâmbițată pentru electorat.

Primul dintre proiecte se numește „Dezvoltarea urbană a municipiului prin modernizarea infrastructurii transportului public cu tramvaiul, Bulevardul Siderurgiștilor, tronson 2 și a străzii Ștefan cel Mare” (valoare estimată – 87.386.710,96 lei; data limită pentru depunerea ofertelor – 09.12.2024).

În principal, este vorba despre lucrări de asfaltare la partea carosabilă, realizarea unor noi căi de rulare a tramvaielor, realizarea de noi peroane, refacerea trotuarelor, reabilitarea sistemului de iluminat, reabilitarea rețelelor subterane de apă și canalizare, amenajarea de piste pentru bicicliști etc.

Astfel, se va interveni pe Strada Ștefan cel Mare și pe Bulevardul Siderurgiștilor pe tronsonul cuprins între Piața Energiei și intrarea pe viaduct.

Al doilea proiect se numește „Dezvoltarea urbană a municipiului prin modernizarea infrastructurii transportului public cu tramvaiul, modernizarea Depoului de tramvaie nr. 1” (valoare estimată – 110.623.738,01 lei, data limită pentru depunerea ofertelor – 10.12.2024).

În principal, lucrările presupun: reabilitarea halelor de reparații și întreținere ale depoului; realizarea de construcții noi (stație de spălare, copertină garare tramvaie, spațiu de depozitare); construire dispecerat; reabilitare clădiri vechi; izolarea termică a clădirilor noi și a celor reabilitate; execuția liniilor de tramvai noi (cale de rulare și rețea de alimentare); schimbătoare de cale noi; stâlpi noi pentru susținerea firului de contact; modernizarea căilor de rulare a tramvaielor, montarea de macazuri noi și înlocuirea firului de contact; realizarea de structuri rutiere cu straturi asfaltice noi; reabilitarea rețelelor de apă și canalizare și a rețelelor electrice; asigurarea racordului la rețeaua de gaze naturale; reabilitarea împrejmuirii depoului etc.

Proiectele sunt propuse pentru finanțare prin Programul Regional 2021-2027. Dar – ca să fim serioși – șansele de a primi bani sunt undeva între doar 3-5%.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr