Nr.3962, Duminica, 16 Februarie 2020  
Home AdministratieEconomicEvenimentJustitiePoliticSanatateSocial Mica PublicitateArhivaContact
Publicitate
Meteo

Cer acoperit

Max
: 6 ° C
Min : -2 ° C
Poza zilei
Curs Valutar

DEZVĂLUIRI Cum a ajuns Galațiul, în interval de doar câteva luni, de la „cel mai curat” la „cel mai poluat” oraș din România

      La jumătatea anului 2019, Ministerul Mediului (condus pe atunci de Grațiela Gavrilescu-PSD) emitea un soi de analiză a stării mediului din orașele importante ale României. Cu amintitul prilej, aflam că municipiul Galați ajunsese, cu totul surprinzător, în capul listei aglomerărilor urbane cu cel mai curat aer din România, alături de Tulcea și Petroșani.

      În detaliu, în raport se vorbea despre scăderea activității industriale de la Galați (lucru perfect adevărat, de altfel), situație coroborată de influența pozitivă a curenților de aer din lunca Dunării și a Siretului, dar și de influența microclimatului creat de Munții Dobrogei.

      Părea sublim, însă la numai câteva luni distanță, în ianuarie 2020, o altă veste, venită paradoxal tot de la Ministerul Mediului (condus acum de liberalul Costel Alexe), răstoarnă complet totul.

      „Zece oraşe din România trebuie să vină în perioada următoare cu planuri pentru reducerea serioasă a poluării, acestea intrând deja în colimatorul Comisiei Europene. Este vorba de Galaţi, Brăila, Craiova, Cluj, Timişoara, Constanţa, Turnu Măgurele, Bacău, Ploieşti şi Piteşti”, a declarat ministrul.

      „Au obligaţia să realizeze aceste proiecte privind calitatea aerului pentru că este important pentru noi să avem o cât mai bună calitate a sănătăţii populaţiei în aceste aglomerări urbane, să prevenim şi, evident, să avem date pe care să le furnizăm opiniei publice. Ar fi trist ca România să înceapă iarăşi o corespondenţă cu Comisia Europeană pe proceduri de pre-infringement sau infringement pe calitatea aerului cu alte aşezări urbane din România”, a mai adăugat Alexe.

      Culmea este că autorităţile de mediu din judeţul Galaţi nu au raportat în ultimii ani depăşiri ale indicatorilor ce vizează calitatea aerului, însă există o explicație foarte interesantă legată de metodologia de raportare a datelor. Cu alte cuvinte, se materializează și aici principiul din politică: nu contează ce se votează (înregistrează), contează ce se numără.

      Astfel, conform procedurilor UE, sunt luate în calcul la stabilirea riscului cele mai înalte valori de poluare înregistrate la un moment dat (de regulă, diagrama se face cu maximele din fiecare lună), în vreme ce autoritățile din România consideră calitatea aerului ca fiind media valorilor pe ultimele 24 de ore.

      Faptul că pe site-ul Ministerului Mediului calitatea aerului apare aproape mereu ca fiind de la „bună” la „excelent”, este determinat de aceea că valorile nu sunt afișate în timp real, ci ca o medie pe o perioadă mai lungă, ceea ce duce mult în jos cifrele din cauză că, spre exemplu, pe timpul nopții traficul (principalul poluator) scade drastic, la fel și activitățile industriale.

      Autoritățile europene spun că afișarea mediei pe 24 de ore este un indicator important în monitorizarea poluării, însă că relevante sunt momentele critice, când nivelul maxim la anumiți indicatori este depășit de 4-5 ori în intervale scurte, de 2-3 ore, deși media pe 24 de ore arată un aer acceptabil.

      Ministrul a amintit că situația seamănă cu un celebru banc din vremea comunismului, despre nivelul mediu de trai. Pe scurt, bancul spune că dacă pui un om, în același timp, cu fundul pe un fier înroșit și pe o bucată de gheață, în medie se va simți excelent, dar va fi vai de fundul lui.

      În fine, trebuie amintit că, la Galați, celebrele panouri publice de afișare a calității aerului nici măcar nu mai funcționează de mai bine patru ani deoarece autoritățile nu au primit fonduri să le repare.

     
Autor: Radu Antonescu
Discutii pe baza articolului de mai sus:
Nume
Opinie
Nu sta in anonimat spune-ti parerea! :
Nume
Opinie

email:

cat face trei adunat cu doi ? :
Administratie - O bucată din bulevardul Coșbuc, modernizată cu o sumă amețitoare: 21 de milioane de euro pe kilometru
Primăria municipiului Galaţi a anunţat că a fost semnat contractul de lucrări pentru modernizarea străzilor Traian Vuia, Henry Coandă şi Bulevardul George Coşbuc (tronson strada Henry Coandă - strada Alexandru Măcelaru, adică de la Patino ...(continuare)
Administratie - Mazepa II devine primul cartier din Galați fără garaje, dar cu două parcări etajate
Edilii gălățeni au anunțat că au dat startul proiectului de restructurare urbană a cartierului Micro 18 (cel mai dezordonat cartier al orașului) și că se pregătește demolarea ultimelor garaje din Mazepa II, care va deveni astfel primul car ...(continuare)
Administratie - Școală din Galați modernizată cu un milion de euro. Ce controverse stârnește proiectul
Primăria municipiului Galaţi a anunțat că a fost semnat contractul pentru reabilitarea şi modernizarea Şcolii Gimnaziale „Sfântul Grigorie Teologul”, în cadrul unui proiect cu finanţare europeană de peste 1 milion de euro, sumă ce incl ...(continuare)
Administratie - Cum a aruncat Primăria Galați peste 4 milioane de euro pe un sistem de „undă verde” care este mai mult „undă galbenă”
Pus în funcțiune în 2016 (după o „combinație” destul de suspectă pe linie PSD-PNL, recte Ciumacenco-Stan), cu costuri de peste 4 milioane de euro - adică vreo 190 de miliarde le lei vechi, pentru o deplină edificare - sistemul de manageme ...(continuare)
Publicitate
Prima pagina
 
Newsletter
Comentarii
Nu s-a facut nici un comentariu.
Home AdministratieEconomicEvenimentJustitiePoliticSanatateSocial Mica PublicitateContact