Nr.4096, Joi, 13 August 2020  
Home AdministratieCulturaEconomicEvenimentJustitiePoliticSanatateSocial Mica PublicitateArhivaContact
Publicitate
Meteo

Cer senin

Max
: 33 ° C
Min : 22 ° C
Poza zilei
Curs Valutar

Șpaga vameșilor la Giurgiulești: 3.000 de euro de fiecare autocar. Informațiiile, publicate de presa internațională

      Faima de șpăgari a vameșilor de la Giuggiulești-Galați a depășit deja granițele ROmâniei. Cotidianul italian „Il Giornale” a publicat recent un amplu articol despre o presupusă reţea de infracţionalitate internaţională, care reuşeşte să treacă mii de oameni zilnic peste frontierele din partea estică şi centrală a Europei, ocolind toate măsurile de prevenire a pandemiei de Covid-19.

      Publicaţia amintită citează în sprijinul afirmaţiilor o serie de martori cu cetăţenie moldovenească şi afirmă că este vorba de un fenomen, nu de cazuri izolate, sumele care ajung în buzunarele vameşilor de la Giurgiuleşti, judeţul Galaţi (în fapt, poarta de intrare în Uniunea Europeană) fiind fabuloase.

      „Acest trafic ilicit nu este în niciun caz ascuns, dimpotrivă, are o publicitate explicită.«Transport pasageri si colete» poate fi citit atât pe unele pagini de Facebook, cât şi pe cărţi de vizită distribuite între cetăţeni, completate cu numere de telefon (italiene şi moldoveneşti) şi rute ilustrate, ca într-un fel de agenţie de turism. Destinaţii obişnuite în «Cizmă» sunt nu numai Roma, ci şi Milano, Trento, Padova, Treviso şi Belluno. Pentru a putea folosi serviciul sunt suficienţi 100 de euro”, scrie publicaţia italiană.

      „În piaţa Ezio Tarantelli, o zonă la sud de Roma, nu departe de Tor di Valle, se încheie cursa a multor autobuze cu plăci de înmatriculare moldoveneşti. Sosirile au loc non-stop, având în vedere că capitala ar fi una dintre cele mai populare destinaţii. Vehiculele cu o placă de înmatriculare străină transportă nu numai oameni, ci şi alimente şi necesităţi de bază”, continuă relatarea.

      Surprinzător, şoferii de autocare recunosc că afacerea le merge din plin câtă vreme din cauza pandemiei cursele aeriene dintre România şi Italia sunt suspendate. „«Suntem aici toată sâmbătă şi duminică până la 14:00», spune unul dintre şoferi, cu relativ calm. «Da, zborurile sunt închise, este adevărat. Dar cu autobuzul putem intra». Toate la preţuri accesibile. «100 de euro, iar persoana rămâne aici, puteţi plăti şi la sosire. Plecăm miercuri din centrul oraşului Chişinău, după 36 de ore ajungem la Roma, Anagnina, între 14:00 şi 8:00», explică interlocutorul. Şi dacă controalele anticovidiene sunt efectuate la Anagnina, cei care se duc în Piazza Tarantelli nu vor găsi niciun filtru sanitar. Noii sosiţi coboară din autobuz şi pleacă nestigheriţi mai departe, unii cu cunoscuţi care au ajuns să le ridice cu maşina, alţii folosind trenul”, continuă relatarea din „Il Giornale”.

      „Singurul obstacol posibil întâlnit de călători, după cum am menţionat anterior, poate fi doar controlul la frontiera Giurgiuleşti, la graniţa Moldovei cu România, dar unii gardieni acceptă bani pentru a trece cu vederea încălcarea. «Pot fi 50 de euro, dar şi mai mult, depinde de agent şi de cât de mult decide şoferul să pună în buzunar. Vorbim despre cel puţin 3.000i de euro care intră în buzunarele ofiţerului vamal la fiecare autocar. Şi după ce intri în Europa nu există niciun alt filtru, autobuzele nu sunt niciodată oprite»”, au dezvăluit o serie de călători ziariştilor de la publicaţia italiană amintită.

      Ce-i drept, în ultimii ani mai mulți angajaţi din punctul de trecere a frontierei Giurgiuleşti au fost sau sunt investigaţi și/sau condamnați în dosare legate de infracţiuni de corupţie, semn că italienii nu bat câmpii, așa cum au insinuat, în replică, autoritățile române.
Autor: Aurelian Popa
Discutii pe baza articolului de mai sus:
Nume
Opinie
Nu sta in anonimat spune-ti parerea! :
Nume
Opinie

email:

cat face trei adunat cu doi ? :
Economic - Ultima tâmpenie liberală: statul român va investi 40 de milioane de euro într-un port privat pe care l-a dat gratis combinatului siderurgic
Nici una, nici două, compania de stat Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi va lansa un proiect de modernizare a Portului Mineralier, ce va include reabilitarea unor dane şi executarea unor ample lucrări de dragaj, „astfel ...(continuare)
Economic - Ravagiile produse de secetă în județul Galați. Autoritățile locale au trimis un memoriu Ministerului Agriculturii
Seceta a făcut prăpăd în acest an în culturile agricole înființate în toamna anului 2019 în județul Galați. Conform datelor oficiale, suprafața afectată de seceta pedologică este de 59.628 de hectare (cultivate în cea mai mare parte cu ...(continuare)
Economic - Economia județului Galați s-a micșorat așa de mult încât inspectorii de muncă mor de plictiseală. Nu prea mai au pe cine amenda
După cum aflăm de la Ministerul Muncii, inspectorii ITM din toată țara au efectuat, în săptămâna 3-8 august, acțiuni de control care s-au soldat cu amenzi de aproximativ un milion de euro (4.442.100 de lei), din care 4.142.100 de lei pentru ...(continuare)
Economic - Electrocentrale Galați se pregătește de închidere definitivă. Toți angajații vor fi dați afară din 23 septembrie
Închiderea sistemului centralizat de termoficare din Galați a produs un adevărat cutremur la Electrocentrale Galați. Dacă în 1990 societatea avea aproape 2.000 de angajați, fiind esențială atât pentru oraș, cât și pentru combinatul sider ...(continuare)
Economic - 870 de angajați din șantierele Damen Galați și Mangalia vor fi concediați. Restructurarea este pusă pe seama pandemiei
Grupul olandez Damen, care deține șantierele navale de la Galați și Brăila, a anunțat că va concedia 1.50 dintre angajații săi la nivel global, iar 870 dintre aceștia lucrează în unitățile din România. „La ȋnceputul acestui an, Gr ...(continuare)
Economic - Marea centură a Galațiului va fi făcută de firme abonate la bani publici, controlate de controversatul Dorinel Umbrărescu, supranumit „regele asfaltului”
Gata, se știe cine va construit marea centură ocolitoare a Galațiului, un proiect cu o valoare amețitoare, de aproape un miliard de lei noi (mai exact de circa 800 de miliarde de lei vechi), cu tot cu taxele aferente. O asociere de firme controla ...(continuare)
Publicitate
Prima pagina
 
Newsletter
Comentarii
Nu s-a facut nici un comentariu.
Home AdministratieCulturaEconomicEvenimentJustitiePoliticSanatateSocial Mica PublicitateContact