Combinatul Siderurgic nu va furniza piesele metalice ale noului pod de pe Centura Galațiului. Acestea sunt aduse din Italia

Podul hobanat de la Galaţi, cea mai complexă construcţie realizată de la Revoluţie încoace, va fi realizat cu componente metalice din Italia. Acestea vor ajunge în România la începutul anului viitor. Ulterior, va începe asamblarea construcţiei.

Anunțul este cumva surprinzător, dacă ținem cont că la Galați funcționează cel mai important producător de tablă groasă și de oțel din Europa: Combinatul Siderurgic Liberty (fost ArcelorMittal, fost SIDEX). De altfel, oțelul de la Galați este folosit pentru un pod mult mai complex decât cel de pe centura Galațiului, respectiv podul peste Dunăre de la Brăila.

Podul hobanat este o construcţie unică în regiunea sud-est a României şi va avea 62 de metri înălţime. La final, va fi cât un bloc cu 24 etaje. 

În prezent, lucrările la pod sunt suspendate deoarece constructorul aşteaptă sosirea elementelor metalice din Italia. 

„Constructorul are un contract cu o firmă din Italia şi, în cel mai scurt timp, urmează să vină componentele. Ele au fost comandate, s-au lucrat în Italia, şi acum urmează să vină tablierele hobanele, tot ce înseamnă partea metalică. Tot cei patru piloni ai podului sunt construiţi. Urmează doar partea metalică şi să înceapă asanblarea podului. Eu spun că în anul 2022 podul va fi gata”, a anunţat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Podul hobanat va avea patru benzi de circulaţie şi va scurta lungimea actualei variante ocolitoare a Galaţiului.

Construcţia va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari şi este prevăzut cu patru benzi de circulaţie.

La finalul lucrărilor, pilonul central va avea o înălţime de 62 de metri de la nivelul solului şi va susţine cele 44 de hobane ale podului.

Podul hobanat face parte din Drumul de Centură. Investiţia de aproximativ 40 de milioane de euro prevede modernizarea a 10,45 km de drum, care pe unele porţiuni va avea patru benzi de circulaţie, piste pentru biciclişti, cu o lungime totală de 6,5 km. Vor fi realizate, de asemenea, cinci sensuri giratorii.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr