Ce firme vor reface infrastructura rutieră și de cale ferată de la noul terminal portuar de la Galați. Proiectul, încă incert

Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați a anunțat că are un constructor desemnat pentru realizarea Etapei 2 a proiectului „Platformă Multimodală Galați” (PMG). Licitația pentru PMG – Etapa 2 – „Modernizarea infrastructurii rutiere din zona platformei multimodale pentru înlăturarea blocajelor în trafic şi relocarea unui segment de cale ferată pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară” a fost relansată în sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) la sfârșitul anului trecut, la o valoare a contractului estimată la 68,71 milioane de lei.

Interesant este însă că oferta acesteia pentru realizarea proiectului a fost cu 15 la sută mai mult față de evaluarea inițială, adică de 78,9 milioane de lei. Totuși, după verificarea tehnică și financiară a ofertei depuse, dar și după obținerea acordului Ministerului Transporturilor, în sensul că există resursele financiare pentru acoperirea diferenței, oferta depusă de asocierea condusă de Tancrad a fost validată.
Trebui adăugat, însă, că există și o clauză suspensivă, afacerea fiind condiționată de aprobarea spre finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

Mai mult decât atât, totul depinde de realizarea etapei 1 a proiectului – „Modernizarea infrastructurii portuare”, ce vizează investiții în valoare de 179,4 milioane de lei. În cadrul precedentei proceduri de licitație a fost depusă doar o singură ofertă, din partea aceleiași asocieri conduse de Euro Construct Trading 98, ofertă care însă a fost descalificată din cauză că nu corespundea din punct de vedere tehnic.
După cum a precizat directorul general al APDM Galați, Marcela Daniela Costea, documentația privind licitația Etapei 1 – „Modernizarea infrastructurii portuare” a fost retransmisă către SEAP în cursul zilei de miercuri, 27 aprilie, în perioada imediat următoare urmând să fie publicat și anunțul oficial pe platforma electronică de achiziții publice.

Practic, proiectul are două mari semne de întrebare. Primul este legat de finanțare, al doilea de realizare construcției în site a terminalului, unde licitația a eșuat.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr