Când ar putea fi dat în folosință nou pod peste Dunăre de la Brăila. Ce spun cei de la Ministerul Transporturilor

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii au fost, zilele acestea, pe şantierul Podului suspendat de la Brăila-Galaţi.

„Am convocat în şantier factorii responsabili de această lucrare pentru a vedea ce lucrări mai sunt de executat şi care sunt măsurile ce trebuie luate, în aşa fel încât desfăşurarea acestora să fie într-un ritm care să permită darea în trafic a acestui obiectiv, inclusiv cu drumurile de legatură, cât mai repede şi în condiţii optime”, a declarat secretarul de stat Irinel Scrioşteanu.

Potrivit acestuia „în funcţie de evoluţia lucrărilor din Februarie-Martie, care depind de mobilizarea antreprenorilor, dar şi de condiţiile meteorologice, vom comunica în ce lună din acest an vom da în trafic acest obiectiv”. Irinel Scrioşteanu a evitat să dea un termen clar, însă a estimat că aprilie-mai 2023 ar putea fi un termen rezonabil pentru darea în folosință a podului, complet legat cu infrastructura pe malul brăileano-gălățean al Dunării, dar conectat doar cu Măcinul pe malul tulcean. Conexiunile rutiere complete ar fi gata cam în septembrie 2023.

Până acum, s-au aşternut 32.000/80.000 tone asfalt aferente primei etape a drumurilor de legătură + pod şi continuă asfaltarea pe acestea, pe ambele maluri.

În momentul acesta, se execută lucrări atât la pod, cât şi la drumurile de legătură, după cum urmează:

Zona podului suspendat

  • Se realizează armarea, cofrarea şi turnarea ultimelor două porţiuni din placa de suprabetonare a structurilor blocului de ancoraj Jijila;
  • Se montează elemente ale sistemului de dezumidificare aferent cablului principal;
  • Se realizează aplicarea primului strat (primer) aferent hidroizolaţiei;
  • Se execută, săpătura, armarea, cofrarea şi betonarea grinzilor de bază aferente Turnurilor Jijila şi Brăila, acestea fiind ultimele elemente de structură ale pilonilor.

Drumuri de legătură – Etapa 1 şi 2

Zona malului Brăila

  • Km 4+500 (giratoriu 3) şi km 1+200 (giratoriu 2):se montează bordurile şi pavelele;
  • Km 4+500 (viaduct): se montează dalele de racordare;
  • Pod km 2+222: se cofrează şi betonează grinda de parapet;
  • Km 2+800 Centru de Întreţinere şi Coordonare: se lucrează la compartimentările atelierului mecanic şi a clădirilor anexe şi se aşterne stratul de formă în zona parcării;
  • Pod km 1+759: se efectueaza lucrări de armare, cofrare şi betonare a plăcii de suprabetonare;
  • Km 1+200 – 4+500: se montează parapetele în zona podurilor;
  • Km 2+450 – 2+409 şi km 1+700 – 1+390: se aşterne stratul superior de fundaţie (piatră spartă);
  • Se execută lucrări de realizare a rigolelor de acostament necesare drumului principal;
  • Se execută lucrări de profilare taluz în zona bretelelor 1, 2, 3 şi 4 şi în zona drumului principal.

Zona malului Jijila

  • Giratoriu 4: se montează bordurile şi pavelele;
  • Km 7+300 (staţia de taxare): se execută lucrări aferente structurii şi la canalizării pluviale, precum şi aşternerea straturilor de asfalt în zona acesteia;
  • Podeţ casetat km 7+810, pod km 9+469 şi pod km 11+779: se armează, cofrează şi betonează elevaţiile;
  • Km 0+000 – 2+000: se aşterne primul strat de asfalt AB 31,5;
  • Pod km 3+320: se betonează trotuarele şi grinzile de parapet;
  • Km 0+000 – 4+365 DL (drum de legătură): se montează parapetele în zona podurilor;
  • Drum principal şi drum de legătură: se lucrează la montarea casiurilor necesare scurgerii apelor pluviale şi la profilarea taluzilor.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr