Tramvaiele cumpărate cu bani grei de primăria Galați au dat chix la prima ninsoare. Se blochează pe șine dacă „văd” zăpadă și gheață

Vă aduceți aminte cu ce aplomb se lăuda Primăria Galați că a cumpărat „mijloace de transport public moderne, performante și eficiente”? Ei bine, or fi ele performante, dar nu și când ninge! Așa se face Transurb SA Galați a luat decizia de a scoate pe traseu, de ninsorile astea, doar tramvaiele vechi, deoarece „minunile tehnologice” care au costat vreo 10 milioane de euro pur și simplu se blochează pe șine în clipa în care „văd” (au niște senzori speciali) în zona căii de rulare, sau la firele de contact, chestii precum zăpadă, polei sau gheață.

Se comportă fix la fel și troleibuzele noi – 14 la număr – cumpărate în 2017, din Cehia , cu frumoasa sumă cu 5,5 milioane euro (împrumut BERD la care or să plătească și nepoții noștri. Practic, pentru a nu se forma gheață pe fire, trebuie menținute pe trasee, și pe cursul nopții, măcar două troleibuze, care circulă goale și consumă curent electric fix degeaba. Activitatea economică performantă, cum ar veni!

Problema cu tramvaiele este că metoda de la troleibuze nu-i aplicabilă la ele, pentru că senzorii se uită și la șine, iar dacă acestea nu-s perfect curate, motorul electric se oprește și se activează frânele de urgență. Pur și simplu tramvaiul înțepenește și blochează tot traficul. Așa că, preventiv, conducerea Transurb nici măcar nu le-a mai scos pe traseu, le ține în depou, iar în locul lor sunt folosite hârburile antice, vechi de 40-50 de ani (multe dintre ele cumpărate acum peste 20 de ani, la mâna a doua), care lasă impresia că se vor dezintegra la fiecare curbă.

Am mai aflat că, dat fiind că tramvaiele noi sunt încă în garanție, la Galați sunt așteptați de urgență reprezentanții firmei producătoare (care-i din Arad) pentru a analiza problema și probabil a modifica sensibilitatea acelor senzori care opresc automat tramvaiele. Dacă s-o putea. Dacă nu, salvarea vine tot de la „fierul vechi” cumpărat pe vremea lui Durbacă și Nicolae.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr