Foraje pentru studiul geotehnic pe terenul de lângă Braniștea unde se va ridica aeroportul Galați-Brăila

Chiar dacă pare destul de greu de crezut, e bine să știți că au început forajele pentru studiul de fezabilitate a aeroportului de la Galați. Consorțiul care realizează studiul face 14 foraje de adâncime în această perioadă.

„Se fac investigații geotehnice, geoelectrice și seismice, de măsurare a rezistenței solului și de determinare a capacității portante. Astfel, a început deja etapa de realizare a forajelor, fiind necesare cel puțin 14 astfel de foraje, la o adâncime de aproximativ 20 de metri”, explică președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea.

Cei 17 asociați din consorțiul care realizează studiul de fezabilitate a aeroportului de la Galați fac cercetări și analize geotehnice, topografice, privind utilitățile existente și disponibilitatea materialelor, arheologice, hidrologice, de trafic și hidrogeologice.

Studiul de fezabilitate trebuie să fie gata până la sfârșitul acestui an și este finanțat de la bugetul de stat.
Aeroportul de la Galați va fi destinat atât transportului de pasageri, cât și celui de marfă (cargo), locul vizat pentru construcție fiind zona Braniștea.

Numai studiul de fezabilitate pentru realizarea Aeroportului internaţional Galaţi-Brăila (cargo şi de pasageri) costă 36,5 milioane lei (circa 7,5 milioane de euro), fiind realizat de 17 entități, printre care SC Aduro Impex SRL București (lider asociere), SC Tecno Engineering 2C SRL și SC WE Project Engineering SRL.

Liderul asocierii (Aduro Impex) a realizat în ultimii cinci ani o cifră de afaceri medie anuală aproximativ dublă față de contractul încheiat pentru studiul de fezabilitate de la Galați. Mai trebuie spus că 99% din cifra de afaceri a companiei se bazează pe contracte publice, în special cu Ministerul Apărării.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr