Trebuie să recunoaștem că propaganda politicianistă -care, între noi vine vorba, este din ce în ce mai mincinoasă, deja frizează ridicolul! – aproape că ne-a convins la un moment dat că în decembrie 2023 vom circula pe drumul expres Galați-Brăila. S-au lăudat cu asta și Pucheanu și Fotea, deși ei n-au nicio o treabă cu proiectul, însă în politică ridicolul nu are limite și pare normal să te lauzi ce leafă bună are vecinul în timp ce tu trăiești din ajutorul social.
Pe 27 ianuarie 2023, un alt politruc umflat cu pompa propagandistică, ministrul Sorin Grindeanu, anunța că Drumul Expres Galați-Brăila se va finaliza la sfârșitul acestui an, că doar nu-l doare gura să promită.
Zilele trecute, însă, Asociația Pro Infrastructură a decis să-l contrazică, însă, pe ministrul Transporturilor (că nu aveau de ce să dea replica lui Pucheanu și Fotea, câtă vreme ăștia doi, cum ziceam, se dau mari cu proiectele altora). Asociația Pro Infrastructură a publicat și ceva imagini de pe șantier (una o atașăm articolului de față) din care rezultă că pe șantier cam bate vântul, abia s-a zgâriat pământul în aproape doi ani de șantier, nu-i nicio șansă să de facă minuni în câteva luni.
„Așa cum v-am spus în nenumărate rânduri, pe cei 10,77 kilometri ai DEx6 Galați-Brăila, prima autorizație de construire (AC) a fost dată în 24.12.2021 pe aproximativ 7 kilometri dinspre Brăila. Pe restul dinspre Galați, AC a fost semnată de Grindeanu și emisă de Ministerul Transporturilor în 20.12.2022 și prevede un termen de execuție de 24 de luni. În capătul gălățean se execută o structură-mamut de aproape 1,8 kilometri compusă din 4 segmente: viaduct de acces pe mal drept Siret (lungime 896+metri), pod hobanat peste Siret (aproape 308 metri cu deschideri 71+165+71), viaduct de acces pe malul stâng (puțin sub 448 metri) și pasaj peste calea ferată/complex feroviar (139+metri). O asemenea lucrare se construiește în minimum 18 luni, de unde și termenul realist de 24 de luni din autorizație și din licitație/contract. Nici nu se pune problema să se finalizeze în 2023, având în vedere că AC abia a fost obținută și antreprenorul (UMB) abia a reușit să intre (timid, deocamdată) în teren pe această zonă”, notează, pe Facebook, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.