Deși abia ce-a fost inaugurat (în luna iulie a acestui an), podul suspendat peste Dunăre începe deja să aibă o serie de probleme. Mai precis, au apărut denivelări importante în asfalt în mai multe zone, care au făcut ca marcajele rutiere longitudinale (liniile continue adică) să pară trasate de mâna tremurândă a unui pictor beat.
Mai multe fotografii și filmări au apărut pe rețelele de socializare, în ultimele zile, iar autoritățile au recunoscut (de parcă aveau de ales!) că sunt probleme.
„Sunt nişte deformări, e adevărat, le-am constatat, ştim de ele. Aici pot fi mai multe cauze. Una ar fi nerespectarea tonajelor, ştim că s-a circulat în zona respectivă cu supratonaj. Alta cauză ar fi nerespectarea perioadelor în care au fost restricţii pe caniculă şi, cuplate, nerespectarea tonajelor cu nerespectarea restricţiilor pe căldură, pot duce la aceste deformări. Sau, şi aici am cerut să se facă o expertiză, o metodologie de aşternere a astfaltului care nu s-a potrivit acestui tip de pod”, a explicat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Dar problemele su se opresc doar la stratul de asfalt. Însă autoritățile dau asigurări că totul este sub control, se va rezolva în scurt timp prin intermediul constructorului, dat fiind că lucrarea este în garanție.
„Şi la una dintre rampele podului, de la Jijila spre Brăila, poate fi o tasare la nivelul rampelor, vom vedea. Dar aceste probleme nu afectează tablierul podului. Aceste probleme mai apar la obiectivele de infrastructură noi, au o perioadă în care se mai tasează. Este în garanţie şi constructorul trebuie să intervină. Vom vedea dupa ce vom expertiza ambele probleme. Dacă este o problemă din construcţie o va remedia constructorul, iar dacă este vorba despre o problemă de întreţinere probabil că o vom remedia noi. Podul însă nu se va închide, nu există pericol pentru circulaţie”, a a mai adăugat purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Reprezentanţii CNAIR au precizat că referitor la tonaj, atât poliţia, cât şi cei care verifică tonajele, ar trebui să intervină mai mult în zona podului. „Dacă este impusă o restricție, atunci acea restricție trebuie obligatoriu respectată. Nu-i mai important interesul transportatorului decât siguranța podului”, a precizat CNAIR. Interesant este, totuși, că la inaugurare nu s-a pomenit nimic că ar exista o restricţie de tonaj pentru autovehicule.