În caz că nu știați, Primăria Galați s-a decis să facă un nou film de prezentare a Galațiului, dat fiind că ăla existent este cam vechi, din 2018, adică de la trecutele alegeri. Și cum bat la ușă noile alegeri, pică tocmai bine „să fie găsită o soluție” să fie plătiți în avans (se cheamă „cârlig”), din oareșce bani publici, oamenii care se vor ocupa de FOTO/VIDEO în campania electorală.
Spunem asta bazându-ne pe faptul că „lucrarea” a fost atribuită firmei gălățene Cisibo Studio Graphic SRL, un start-up apărut în 2019 și care s-a lipit instantaneu – ca marca de scrisoare – la inima șefilor PSD Galați. Dovadă că în iunie 2023 aceștia l-au trimis pe proprietarul amintitei firme, pe numele lui Bogdan Cânepă, într-o vizită pe bani publici la Strasbourg, la Parlamentul European.
Teoretic, a fost o vizită de documentare pentru presă, însă a semănat mai mult a bonus contractual pe promovare electorală. În excursia respectivă au fost alți încă vreo 7-8 ziariști locali care ziua sunt „intransigenți și neiertători”, iar seara, când ajung pe la casele lor, se ocupă sub pseudonim de propaganda PSD. Au avatare, cum ar veni, mănâncă și gura alterego-ului lor o bucată de pâine.
Revenind la videoclipul pe care urmează să-l facă firma lui Bogdan Cânepă, trebuie spus că, potrivit documentelor, acesta va dura – hăăăăăt! – între 60 de secunde și 5 minute, adică așa, cam cât durează un intro/sampling la o filmare de nuntă.
În acest interval trebuie să fie o prezentare a municipiului Galați, cu „principalele obiective turistice și de interes local”. Bine, tot asta există și în videoclipul din 2018, dar probabil că primarul Pucheanu vrea ca publicul votant să vadă și „mărgelele” mai recente făcute prin urbe.
Una peste alta, avem de-a face cu o cumpărare directă. Căci – Doamne ferește! – la o licitație ar putea să apară vreun ofertant care să ceară prețul corect (adică maximum-maximorum 2.000 de euro) și să strice afacerea politico-electorală. Așa că prestatorul Cisibo Studio Graphic SRL va încasa de la Primărie, pentru clip, suma de 28.500 de lei fără TVA, adică aproape 7.000 de euro cu toate taxele incluse.
Dar hai să cităm și din justificarea achiziției, în varianta Primăriei Galați: „Producția este realizată folosind tehnici de filmare de ultimă generație. Durata: videoclip de 1 – 5 minute. Filmul are o versiune în limba română și una în limba engleză. Titlul va fi stabilit de furnizor și agreat de beneficiar. Coloana sonoră este achiziționată cu licență de pe o platformă dedicată. Voice over profesionist (actor): în limbile română și engleză. Filmare în format fullHD, folosind tehnici de filmare de ultimă generație, inclusiv filmări aeriene 4k, elemente de animație grafică, titrări animate, subtitrare, efecte de sunet, muzică cu licență. La cererea administrației locale, poate fi realizat şi un format adaptat pentru telefon mobil/tabletă (şi în variantă verticală)”.
O așa rigoare administrativă te cam lasă fără vorbe, nu?