Știți vorba românească: atunci când vrei să îngropi o problemă, faci o comisie. Sau un control amplu, după caz. Așadar,inistrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că va inspecta personal podul peste Dunăre care face legătura între zona Galați-Brăila şi Tulcea, lucrare la care, în ultima perioadă, au fost raportate mai multe probleme îngrijorătoare de ordin tehnic.
După scandalul cu asfaltul distrus de trafic și după ce s-a descoperit că o parte dintre parapetele metalice nu erau prinse în șuruburi, ci doar puse de formă, cea mai nouă dintre problemele de la podul inaugurat cu fast în această vară, constă într-o serie de fisuri apărute în blocurile de ancoraj. Aceste blocuri de ancoraj sunt locurile în care firele care susțin podul sunt prinse la sol și au, desigur, un rol important în structura de rezistență a podului. Fiecare bloc ajunge sub nivelul Dunării la adâncimea de 35 de metri și a fost umplut cu 40.000 de metri cubi de beton, ceea ce înseamnă că poate susține o greutate de 100.000 de tone.
Compania Webuild Spa din Italia, fosta Astaldi, și compania japoneză IHI, care a făcut proiectul, trebuie să răspundă pentru reparații, iar antreprenorii dau asigurări că problemele nu vor afecta nici traficul, nici siguranța structurii.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt în Ministerul Transporturilor, a făcut o declarație care mai mult alarmează decât lămurește: „La un obiectiv de această categorie și de această talie, și la un constructor care se pretinde profesionist, nu ar trebui să apară astfel de greșeli de începător. Asta este problema. Și normal că, până nu vor remedia situația și nu vor face lucrurile așa cum scrie în contract – pentru că în contract nu sunt prevăzute scurgeri sau infiltrații în camerele blocurilor de ancoraj, nu le vom face recepția”.
De asemenea, date fiind îngrijorările apărute în legătură cu lucrarea în valoare de jumătate de miliard de lei, cel mai amplu proiect de infrastructură din România realizat în ultimele trei decenii, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că va veni zilele următoare în zona Galați – Brăila pentru a verifica stadiul lucrărilor la drumul expres care face legătura între cele două localități, ocazie cu care va cere mai multe informații și în legătură cu situația de la podul peste Dunăre.
„Pe larg o să abordăm subiectul săptămâna viitoare, pentru că voi merge acolo, în zonă, în primul rând să văd cum merge investiţia drumului expres Galaţi – Brăila, care trebuie să se finalizeze la sfârşitul anului, la jumătatea anului viitor. Trebuie să vedem. Da, cu acea ocazie voi detalia şi acest subiect”, a declarat Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a precizat și el că lucrările la podul de la Brăila nu au fost încă recepţionate. „Un singur lucru vreau să spun în acest moment: acea lucrare nu a fost recepţionată. Punct. Restul detaliem săptămâna viitoare, vă asigur, fără niciun fel de problemă”, a spus ministrul.
Podul a fost deschis traficului, deși nu a fost recepționat, și încă se lucrează la drumurile principale de legătură. De asemenea, podul se închide pe timpul nopții, cu excepția weekendului, teoretic pentru demontarea macaralelor, însă deja sunt zvonuri că motivul ar fi cu totul altul. Vom cercetat și vă vom informa.