Scandalul legat de execuția Centurii Mari a municipiului Galați (care să lege, practic, Vama de la Giurgiulești de DN26, DN25 și drumul expres către Brăila și podul peste Dunăre), capătă aspecte dramatice pentru politicienii PSD, care-și văd năruit un punct de sprijin electoral extrem de important.
Vă reamintim că firma UMB (aparținând lui Dorinel Umbrărescu, „regele asfaltului”), cea care a câștiga licitația pentru investiție, a cerut rezilierea contractului după ce Ministerul Trasporturilor a refuzat să actualizeze prețurile cu rata inflației.
În ciuda situației disperate, politicienii PSD încearcă să dreagă busuiocul și să arunce o perdea de fum în fața electoratului dezamăgit. Atrage atenția o comunicare a CJ Galați prin care ni se spune că ar fi vorba despre o „veste bună pentru județul Galați” și că, pe 31 ianuarie, în urma întâlnirii dintre președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, s-a decis continuarea investiției la viitoarea Variantă Ocolitoare a municipiului Galați (Centura Mare a Galațiului).
„S-a stabilit clar că, în ciuda ultimelor informații apărute în spațiul public, nu se reziliază contractul de lucrări la Centura Mare a Galațiului. Investiția continuă, iar asocierea de firme care a câștigat licitația trebuie să realizeze lucrările la acest proiect extrem de important pentru județul nostru și nu numai”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.
Vestea PARE bună, însă nu-i chiar o veste, câtă vreme „actorul” principal al situației – respectiv firma UMB – nu a participat la întâlnire și nici nu a revenit asupra deciziei de reziliere a contractului. Decizie care nu-i de azi, de ieri, ci din august 2023, însă politicienii au ascuns problema și au tot sperat că Umbrărescu se va răzgândi sub presiunea perspectivei că ar putea pierde și alte contracte dacă nu-i „băiat ascultător”.
Centura Mare a Galațiului va pleca din zona Vămii Giurgiulești, va trece prin spatele lacului Brateș și se va intersecta cu DN25, în zona satului Traian. Varianta Ocolitoare a municipiului Galați va avea o lungime de 33,6 kilometri, un tunel pe sub Valul lui Traian și mai multe noduri rutiere și girații.
Consiliul Județean Galați a anunțat, e asemenea, că și proiectul drumului de legătură între Centura Mare a Galațiului și Drumul Expres Galați-Brăila merge mai departe.
„Avem studiu de fezabilitate, avem avizele de mediu și avem realizate și expertizele, iar investiția va fi finanțată cu fonduri europene, în cadrul Programului Operațional de Transport 2021-2027. Astfel că, după ce va trece și de Comisia Tehnică a Ministerului Transporturilor, vom da drumul la licitație pentru desemnarea unui constructor”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.
Rămâne de văzut cine va câștiga licitația pentru această conexiune între cele două drumuri importante aflate, deocamdată, sub contract cu UMB: Centura Mare (la care nu s-a făcut practic nimic, totul este doar pe hârtie) și drumul express Galați-Brăila (care este făcut circa 50%, dar la care lucrările au fost oprite temporar deoarece CNAIR este foarte în urmă cu decontările către constructor.