Primăria municipiului Galaţi a găsit zilele acestea, în urma unor achiziții publice, proiectanţi pentru studiile de fezabilitate necesare a încă două noi pasaje rutiere. Unul dintre acestea ar trebui să traverseze suprateran strada Traian la intersecția cu străzile Alexandru Măcelaru și Tunelului, iar celălalt ar trebui să fie un pasaj rutier subteran/ suprateran pentru traversarea DN 2B.
E bine să vă reamintim, totuși, și că deja, municipalitatea are în derulare contracte pentru proiectarea unei pasarele auto suspendate pe Faleza Dunării și a două pasaje dorite pe bulevardul George Coşbuc, în intersecţiile cu străzile Tecuci şi Basarabiei.
Cu alte cuvinte, orașul s-a umplut de pasaje, dar nu ne-am dat noi seama, dat fiind că suntem ocupați să constatăm că orașul este jegos ca un boschetar, că transportul public scârțâie ca o căruță trasă de un măgar bătrân, că utilitățile publice se scumpesc ca Făt-Frumos. Desigur, primarul Pucheanu se laudă că mai are un pic și mută Galațiul în altă galaxie, că deja la noi în urbe trăim peste standardele de lux ale planetei.
Apropo, poza de la articolul de față este un pamflet, nu există așa ceva la Galați și – probabil – nici nu va exista vreodată.
Revenind la oile noastre, să menționăm că pe 1 martie 2024, Primăria a atribuit firmei Pod-Proiect SRL din Iaşi un contract în valoare de 98.000 de lei fără TVA pentru servicii de proiectare pentru obiectivul „Pasaj rutier subteran/ suprateran pentru traversare DN 2B” – studiu de fezabilitate. Teoretic pasajul ar trebui să fluidizeze traficul în intersecţia bulevardul Dunărea – strada Brăilei (DN 2B) – Drumul de Centură. Asta dacă nu va rămâne doar pe hârtie (dar cu banii luați, cum se zice), ca toate celelalte pasaje anunțate în ultimii 10-12 ani.
Cel de-al doilea pasaj şi-a găsit proiectantul pe 29 februarie 2024. Este vorba despre firma ATU Consulting SRL, care a câştigat contractul în valoare de 185.000 de lei fără TVA. Obiectul studiului de fezabilitate este un pasaj suprateran pe strada Traian, la intersecția cu străzile Alexandru Măcelaru și Tunelului.
Cele 5 pasaje deja menționate ar putea deveni 6. Pe hârtie, cum altfel, căci a rămas încă în derulare achiziţia pentru studiul de fezabilitate necesar unui pasaj sub sau suprateran la intersecţia bulevardului George Coșbuc cu strada Brăilei, contract cu o valoare estimată de 200.000 de lei fără TVA.
De banii amintiți (deloc puțini pentru un kilogram de hârtii!) proiectanții trebuie să realizeze conceptul, adică propunerea de amenajare, să obțină certificatul de urbanism și toate avizele și acordurile solicitate. În studiul de fezabilitate se vor lua în calcul și studiile topografice, documentațiile cadastrale și alte categorii de studii. Vor actualiza devizul general ori de câte ori este necesar, vor ține seama de posibilele lucrări de devieri de rețele sau racorduri la utilități și vor acorda asistență tehnică pe perioada derulării procedurii de achiziție a contractului de proiectare și execuție a pasajelor.
Deloc lipsit de importanță este faptul că, pentru a putea avea o imagine de ansamblu a cheltuielilor pentru aceste documentaţii, Primăria Galați a plătit 200.000 de lei fără TVA firmei Creative Road Design SRL pentru studiul de fezabilitate al unor pasaje rutiere pe bulevardul George Coşbuc, în intersecţiile cu străzile Tecuci şi Basarabiei.
Desigur, toate aceste firme, amintite în articolul de față, sunt abonate la astfel de contracte cu primăria – adică mormane de hârtii foarte scumpe – căci în spatele lor sunt niște antreprenori ambițioși, cu carnet de membru PSD și cu perspective să ajungă în 5-6 ani în elita partidului. Dar deocamdată doar acumulează bani și experiență pe spinarea plătitorilor de impozite și taxe din Galați, ajuns vaca de muls a marelui partid roșu. Votați-i, deci!