Proiectul aeroportului Galați-Brăila revine în forță. Desigur, în promisiunile electorale ale lui Dan Nica-Pinocchio, că doar nu în realitate

Europarlamentarul Dan Nica – probabil cel mai mare mincinos din istoria PSD – i-a luat „de-o aripă” pe președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, și pe primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, și i-a adus într-o conferință de presă, pentru a prezenta țărișoarei „ultimele informații privind Aeroportul Internațional Galați-Brăila”.

Bine, nu sunt cine știe ce informații da – na! – vin alegerile, trebuie să promiți ceva electoratului pentru obține voturile dorite. Iar când tu, ditamai europarlamentarul și șef de județ, ești pe un loc cam din josul listei, te trec ceva fiori, căci dacă PSD nu scoate peste 45% se cheamă că o să cam rămâi pe dinafară, îți pierzi fotoliul de șmecher european.

Așadar, amintitul trio ne-au informat că, „din calculele specialiștilor”, aeroportul, care este inclus în Master Planul General de Transport al României, va avea o suprafață de 250 de hectare, la care se adaugă o zonă rezervată pentru investiții publice de aproximativ 115 hectare. Așa, și? Ce-i nou în asta, că și acum 5 ani tot așa i se promitea poporului, dar între timp nu s-a bătut nici măcar un țăruș, nu s-a urnit nicio lopată de pământ, exact nimic!

Dar stați, că există un aviz. Bine, nici măcar nu-i aviz, ci un acord de principiu, obținut de la ROMATSA, prin care se stabilește (provizoriu) delimitarea spaţiului aerian al aeroportului. Ceva mai la nord decât se promitea inițial – acum este vizat „triunghiul“ Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu – mai departe de poligonul militar NATO (de la Braniștea), dar mai aproape de zona sensibilă seismic d ela Izvoarele. Dar, stați liniștiți, oricum nu se face, degeaba ne gândim la pericole.

Asta nu l-a împiedicat pe președintele CJ să dea fâu liber imaginației, fixa ca-n cazul babei care se visa ministru de război dacă nu i-ar fi lipsit un anumit accesoriu masculin.

„Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens. Va fi un aeroport modern, care va prelua din identitatea orașului (n.r – care oraș, bre? Bârlad ori Tecuci?), recreând o zonă de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării. Aeroportul va fi construit după un concept , cu multă vegetație pe fațade și la interior, fiind dotat cu tehnologii de ultimă generație, pentru un consum redus, un confort sporit pentru pasageri, eficient din punct de vedere al costurilor și cu emisii poluante cât mai scăzute. Va fi singurul aeroport din România și cu un spațiu expozițional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziții și vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale”, a declamat cu patos Costel Fotea, în vreme ce Dan Nica exulta de plăcere și-și imagina un morman de voturi care să-l ducă din nou la Brusselles, să mai adune un milion de euro din leafă, indemnizații, diurne și alte privilegii.

Bâiguiala politicienilor a continuat cu noi și noi detalii despre așa-zisul aeroport, în fapt o gogoașă electorală cât muntele Himalaya, nimic mai mult.

Așadar, aeroportul este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafață desfășurată de 28.500 de mp, și un terminal cargo, cu o suprafață de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficiență maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea 9 porți de îmbarcare. Pista de decolare și aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timișoara și Constanța.

Aeroportul Internațional Galați-Brăila va fi dotat cu multiple echipamente, sisteme și instalații: panouri fotovoltaice, instalații inteligente de iluminat, stații de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere și analiză video pe bază de inteligență artificială (detecția bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greșit), sistem de supraveghere a pistei (detectare prezență umană sau vehicul), echipament de ultimă generație de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptop-urilor), porți automate de verificare a cărților de îmbarcare și sistem de automatizare a zonei tehnice.

Râdem noi, râdem, dar un psihiatru ar zice că nu-i frumos ce facem și că mitomanii cu aeroportul imaginar ar trebui să fie văzuți de un specialist. Până nu se agravează situația, deh.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr