Vânătoare de vinovați pentru întârzierea lucrărilor la drumul expres Galați-Brăila. În ce stadiu este investiția

De mai bine de un an, între autoritățile române și constructorului drumului expres Galați-Brăila situația este tensionată. După ce Ministerul Transporturilor a încercat să forțeze o accelerare a lucrurilor – motivul fiind, evident, faptul că 2024 este un an electoral crucial pentru politicieni, căci sunt alegeri locale, europene, parlamentare și prezidențiale! – constructorul și-a amintit, la rândul lui, că statul plătește cu țârâita, fiind mult în urmă cu deconturile lucrărilor.

Situația s-a detensionat cât de cât în aprilie-mai, însă de la începutul lunii iunie lucrurile au început din nou să scârțâie, pe măsură ce ministrul Sorin Grindeanu – în mod sigur cu ordin de la partid – a început să declare verzi și uscate, chipurile pentru a arăta ce guvernare eficientă asigură PSD-PNL. Mai ales PSD.

Zilele trecute, pe şantierul drumului expres Brăila-Galaţi, unde ministrul Grindeanu a ajuns în vizită de lucru, situaţia a fost prezentată ca fiind în grafic, chiar dacă au fost probleme. Lucrarea este la circa 85 la sută și cică din toamnă-iarnă s-ar putea circula pe acolo. Și dacă o fi în toamna lui 2026 și tot ar fi bine…

Evident, ministru a căutat și ceva vinovați – ca de obicei – că doar n-o fi vinovat Ministerul Transporturilor? Căci marele minister, deși a ținut totul pe loc prin întârzierea exproprierilor, prin plățile întârziate și prin neobținerea tuturor avizelor, știe doar să arate cu degetul. Victima de azi? Combinatul siderurgic!

„Lucrările au înaintat foarte bine, a fost un blocaj pe care trebuie să îl menţionez, blocaj care a fost depăşit. A fost legat de tablierul metalic care trebuia să vină din zona de aici, de la Galaţi. Combinatul a întârziat lucrarea, dar acum s-a intrat într-un grafic normal. Sfârşitul anului ne va prinde cu această lucrare terminată. Sunt undeva la 80 şi ceva la sută, 85, gata”, a precizat Sorin Grindeanu.

Joi, 5 iunie 2024, va fi supusă aprobării, în şedinţa de Guvern, hotărârea privind aprobarea indicatorilor tehnico economici pentru un nou drum expres Brăila-Focşani, care va face „descărcarea” de pe toată Moldova pe podul suspendat de la Brăila şi va ajunge la Tulcea/Constanţa. În România, în acest moment sunt aproape 800 km de drum expres şi autostradă în lucru.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr