Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că Dorinel Umbrărescu va reuși să finalizeze în 2024 cinci tronsoane de autostradă sau drum expres, respectiv Autostrada Moldovei Buzău – Focșani, loturile 1, 2, 3 şi 4, şi Drumul Expres Craiova – Pitești, lotul 4.
Cu toate acestea, Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, consideră că antreprenorul nu are cum să onoreze decât două dintre promisiuni: loturile 2 și 4 din Autostrada Moldovei (A7). Celelalte două loturi din Buzău – Focșani şi tronsonul din Craiova – Pitești vor fi gata cel mai probabil în primăvară, potrivit specialistului.
Nici Drumul Expres Brăila – Galați nu va fi gata anul acesta, consideră Ionuţ Ciurea. „În martie, politicienii și Umbrărescu au promis Galați – Brăila, care are doar 11 kilometri. Acesta avea termen decembrie 2024. Nu va fi gata. Acolo este un pod hobanat, care e departe de a fi gata. Sperăm să fie gata la finalul primăverii viitoare, în 2025”, a declarat oficialul Asociației Pro Infrastructură.
„Pilonii încă se înalță, cu greu. Apoi vin piesele de tablier metalic, hobanele (instalare, tensionare), hidroizolația, mărunțișurile (asfalt, parapete, rosturi de dilatație) și, desigur, testele absolut esențiale. A se vedea timpii tehnologici pentru alte poduri de acest tip: Satu Mare, Agigea, Basarab și Ciurel/Virtuții. Autorizația de construire a fost semnată pe 20.12.2022 și nu este nicio șansă ca scadența din decembrie 2024 să fie respectată. Estimarea noastră realist-optimistă pentru inaugurare este primăvara 2025”, se detaliază pe pagina Asociației Pro Infrastructură.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, susține că pentru Brăila – Galați nu există presiune pe umerii antreprenorului. „Termenul contractual este aprilie 2025. Și nimic nu-l poate obliga pe Umbrărescu să termine mai repede. Dar, având în vedere mobilizarea și capacitatea UMB, nu excludem posibilitatea să se deschidă circulația anul acesta”, a declarat oficialul CNAIR,