O firmă din Galați a câștigat un contract uriaș, de peste 2 miliarde de lei, pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu

Asocierea Railworks, formată din Arcada Company (lider de asociere) și Alstom Transport (asociat), a câștigat procedura de licitație publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii de cale ferată dintre stațiile București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (lot 2), informează CFR SA, într-un comunicat.

Oferta financiară a asocierii a fost de 2,108 miliarde de lei fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preț. Contractul de achiziție publică va fi încheiat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.

Sursa de finanțare pentru „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – lot 2” – proiectare și execuție va fi asigurată din fonduri nerambursabile și bugetul de stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare și 30 de luni execuție.

Potrivit CFR, modernizarea liniei de cale ferată pe traseul București Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra – Comana, inclus în lotul 1), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare și de semnalizare.

Obiectivele specifice ale investiției sunt: reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson; creșterea gradului de siguranță feroviară; îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului; atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar, pe ruta CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.

„Menționăm faptul că linia de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă în cadrul rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele două coridoare centrale de pe teritoriul României și face legătura între Coridorul Rin – Dunăre (fostul Coridor IV) și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe podul „Prieteniei”, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria”, menționează CFR SA.

MĂDĂLINA DEDIU

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr