Recepția este programată să aibă loc în iunie 2025, potrivit directorului general al (Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, însă nu-i sută la sută sigur că evenimentul se va petrece, dat fiind că nu este exclus să fie descoperite între timp și alte hibe constructive.
Deși nerecepționat, podul a fost inaugurat cu mare tărăboi politic încă de acum doi ani. Numai că, în august 2023, la numai o lună de la inaugurare, Podul peste Dunăre de la Brăila și arătat problemele: un cetățean s-a filmat în timp ce desfăcea cu mâna șuruburile parapetelor podului, care erau puse doar de formă, la mișto. Clipul s-a viralizat și a dus la verificarea celor peste 100.000 de astfel de piese de metal ale podului.
După alte două luni, în octombrie 2023, s-a vălurit asfaltul într-un mare hal. De căldură și de la traficul greu – au explicat autoritățile la momentul respectiv. Cert este că firma care a construit podul (Astaldi/WeBuild – IHI Infrastructure System Co Ltd) a fost chemată la fața locului să dea explicații și a demarat lucrări de reparații. Însă problemele au continuat să apară.
De la inaugurarea din 6 iulie 2023, au fost nu mai puțin de patru intervenții de reparare a asfaltului turnat pe Podul peste Dunăre de la Brăila. În tot acest timp, statul român (prin CNAIR) e refuzat să facă recepția lucrării până când toate problemele nu sunt remediate
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a lămurit cumva și faptul că deși drumurile de legătură sunt gata, ele nu sunt deschide traficului. Pistol spune că firma de construcții a refuzat recepția „pe bucăți”, așa cum își doreau atât Ministerul Transporturilor, cât și CNAIR.
„Nu vă ascund faptul că drumurile de legătură sunt finalizate. Din păcate, antreprenorul nu a înțeles sau nu a vrut să uziteze de posibilitatea de a recepționa parțial. Îmi doream să recepționez, și eu, și Ministerul Transporturilor, ne-am fi dorit să recepționăm drumurile de legătură astfel încât să putem să facilităm accesul mai ușor spre și dinspre pod. Antreprenorul dorește o recepție pe tot ansamblul de lucrări, iar aceasta nu a putut fi posibilă atâta vreme cât au fost identificate neconformități și atâta vreme cât au fost probleme cu precădere la zona de pachet de mixturi bituminoase”, a declarat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
În perioada următoare se vor face intervenții și pe celălalt sens de mers, de la Brăila către Tulcea, și că imediat ce lucrările de reparații vor fi gata, se va trece la recepția Podului peste Dunăre.
„În momentul de față avem o cale dintre cel două ale podului finalizată cu pachetul nou de mixturi care se pare că dă rezultate. Mă bucur că a trecut o iarnă peste el, nu am întâmpinat dificultăți, sper să nu fie nici de acum încolo, iar această soluție care ne-a fost propusă de antreprenor să fie una care să țină și în timp.
După trecerea perioadei de iarnă vom demara, imediat când condițiile meteorologice se îmbunătățesc, și la turnarea asfaltului pe cealaltă cale, de la Brăila spre Tulcea. Odată cu turnarea acestui pachet de mixturi bituminoase și pe calea 1, eu consider că nu mai sunt alte impedimente în notificarea finalizării lucrării și noi ulterior să procedăm la recepția în vara acestui an, în iunie 2025 preconizez”, a mai spus directorul general al CNAIR.