Potrivit datelor din sistemul de achiziții publice (SEAP), șapte dintre cele mai mari firme gălățene din domeniul construcțiilor – Tancrad (lider), Arcada Company, Citadina 98, ADD Global Design SRL, Primacons Group SRL, Oldroad Construct și Creative Road Design – s-au asociat pentru a depune o ofertă pentru lucrările prevăzute în cadrul proiectului „Modernizare drumuri existente între Galaţi şi Hanu Conachi – DN 2B şi DN25”.
Celor șapte ofertanți principali din cadrul asocierii li s-au alăturat 15 subcontractori specializați pe anumite componente tehnice: servicii de analiză sau consultanță, construcții speciale, activități de arhitectură și inginerie, testări și analiză tehnică, structuri metalice, topometrie etc.
Este vorba despre următoarele companii: Infra Plan, Lemacons, Prospect Drill, Avimi Serv, Brave Seventeen Proiect, Quantum Construct, CIS Gaz, Prelchim SRL, Radaria, Romgaz Proiecte Instalații SRL, SC Martel SRL, Nasi SRL, Topometrica Sistem SRL, I.S.P.C.F., Vlamiro Consultanță și Servicii SRL.
Proiectul în valoare de 1,8 miliarde de lei (371,7 milioane de euro), investiție lansată de Consiliul Județean (CJ) Galați în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Licitația, cu o valoare estimată în momentul lansării la 1,1 miliarde de lei (fără TVA), adică 372 de milioane de euro, se referă strict la proiectare și execuție lucrări. Până la valoarea finală aprobată de Guvern, de 1,8 miliarde de lei (ce include și TVA), sunt cuprinse și sumele necesare pentru acoperirea costurilor induse de relocarea tuturor rețelelor de utilități de pe traseu, precum și acoperirea costurilor pe care le vor genera o serie de exproprieri.
Vă reamintim că indicatorii tehnico-economici ai acestui proiect important pentru infrastructura rutieră a județului Galați au fost aprobați recent printr-o Hotărâre de Guvern, iar finanțarea ar urma să fie asigurată prin Programul Transporturi 2021-2027. Practic, finanțarea nu este asigurată, așa că totul e mai mult teorie, cam ca-n bancul acela, cu Bulă care a găsit o potcoavă pe drum și a anunțat că organizează cursuri de călărie deoarece îi mai trebuie doar trei potcoave și calul.
În fine, șeful CJ Galați e mândru de această realizare care se întrevede în zare. „Proiectul este unul de amploare, unul dintre cele mai mari din regiune, vorbim de modernizarea a nu mai puțin de 40 km de drum, acesta urmând să fie lărgit la patru benzi. Va include modernizarea sau refacerea a 12 poduri și pasaje, realizarea unor sensuri giratorii cu drumurile din localități, precum și realizarea unui important nod rutier în zona Hanu-Conachi, cu bretele de legătură atât spre Tecuci, cât și spre Lungoci – Nănești pentru a asigura legătura Galațiului cu Autostrada Moldovei (A7), la Focșani”, a declarat președintele CJ Galați, Costel Fotea.
Pentru realizarea documentației tehnice ce a stat la baza inițierii acestui proiect, CJ Galați a încheiat un parteneriat cu CNAIR, în baza studiilor tehnice realizate fiind aprobați de către Guvern indicatorii tehnico-economici ai investiției.
Se estimează că procedurile de obținere a finanțării vor fi finalizate undeva prin luna mai a acestui an, iar proiectare va dura circa 6 luni. Asta înseamnă că, dacă totul va merge conform așteptărilor, lucrările propriu zise ar putea încep cam prin decembrie 2025, iar inaugurarea ar trebui făcută în decembrie 2028.
sta, desigur, în cel mai optimist scenariu. În cel mai pesimist scenariu – niciodată! Nu că ar fi vreo premieră pentru noi, gălățenii, să ni se promită aeroporturi și autostrăzi dar să rămânem cu promisiunea…