AFDJ Galați neagă o privatizare a regiei de stat și spune că sindicaliștii s-au alarmat degeaba, „pe baza unor informații scoase din context”

Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați a transmis un comunicat de presă în care a răspuns îngrijorărilor manifestate în rândul navigatorilor – care au organizat și un protest – privind o intenție secretă a Guvernului de ”privatizare” a instituției. Mai multe, AFDJ contrazice o bună parte din informațiile vehiculate de liderul de sindicat din cadrul regiei.

„RA AFDJ Galați nu este pe pierdere. Regia înregistrează cheltuieli în limita realizării veniturilor conform bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate”, se precizează în comunicatul menționat.

„În data de 19 februarie, conducerea AFDJ a fost convocată de către Secretariatul General al Guvernului, la sediul Guvernului României, pentru a participa la ședința cu privire la analiza reorganizării tuturor regiilor autonome (nivel local și central), în vederea îndeplinirii jaloanelor de aderare la OCDE, așadar întâlnirea nu a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ci la Guvern. Discuțiile s-au axat pe posibilitatea divizării activității, în sensul separării serviciilor comerciale de cele specifice de autoritate administrativă de șenal, apărări de maluri, semnalizare, dragaj etc., precum și posibila schimbare a formei de organizare (SA sau SRL)”, se mai afirmă în document.

De asemenea, AFDJ Galați a subliniat că nu s-a pus în discuție nicio secundă privatizarea regiei. „Punctul de vedere asumat și susținut de MTI și AFDJ este că această regie autonomă a fost înființată prin acord internațional ca ”Administrație fluvială specială” în temeiul Convenției de la Belgrad privind regimul navigației pe Dunăre. În urma analizării adresei Secretariatului General al Guvernului privind aplicarea Legii nr.187/2023, în sensul reorganizării regiilor autonome prin divizarea activității de serviciu public, de cele comerciale, astfel de măsuri nu pot fi aplicate în cazul AFDJ Galați, întrucât Statul român a delegat RA AFDJ Galați responsabilitățile ce revin din acordurile și convențiile internaționale la care România este parte“, se mai menționează în amintitul comunicat.

De altfel, AFDJ Galași a avut și are calitatea de beneficiar în cadrul mai multor proiecte cu finanțare europeană, proiecte ce sunt monitorizate pe baza rapoartelor de durabilitate și a vizitelor de monitorizare privind o posibilă schimbare a destinației proprietarului obiectivelor proiectelor, fiind obligatorie menținerea proprietății beneficiarului asupra rezultatelor proiectelor. Încălcarea acestor condiții și angajamente are ca și consecință returnarea tuturor fondurilor primite.

„AFDJ nu derulează activități comerciale, activitățile specifice desfășurate încadrându-se în categoria de monopol reglementat, cu regim de importanță internațională strategică; AFDJ este o Administrație unică în România, în domeniul asigurării condițiilor de navigație pe sectorul românesc al Dunării și pe brațele adiacente, precum și administrarea barei Sulina; AFDJ Galați nu are activitate de tip concurențial în economia de piață din România și nici activitate generatoare de profit”, se precizează în comunicatul de presă.

În ceea ce privește selecția administratorilor și a directorilor, AFDJ precizează că a aplicat prevederile OUG 109/2011 și a trimis la timp indicatorii de performanță solicitați.

„Referitor la reducerea cu 50 la sută a tarifelor de tranzitare a canalului Sulina, aceasta a rezultat prin aplicarea formulelor de calcul reglementate de Consiliul Concurenței, dar în urma demersurilor AFDJ și a bunei colaborării cu Consiliul Director și conducerea Direcției Consiliului Concurenței aceste tarife au fost regândite. Referitor la implicarea unor nume din conducerea MTI, facem precizarea că am avut întotdeauna susținerea MTI, în sensul păstrării identității AFDJ, a nedivizării activităților și în desfășurarea tuturor acțiunilor ce țin de politicile pe Dunăre și administrarea acestei Regii”, se mai arată în comunicatul de presă.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr