Refacerea căii ferate Galați-Bârlad, distrusă de inundații, s-a împotmolit în lipsa de bani. Semnarea contractului de execuție, amânată

Nu cu multe zile în urmă vă dădeam o veste bună: se încheiase licitația pentru refacerea căii ferate Galați-Bârlad, urma să se semneze contractul de execuție și să se treabă la fapte. Desigur, ne îndoiam puțin de sursa finanțării, dar o făceam cu jumătate de gură, căci speram să fie bine.

Uite că n-a fost bine și cele mai rele temeri ele noastre s-au adeverit. Semnarea contractului dintre Sucursala Regională Căi Ferate (SRCF) Galați și Arcada Company (care a câștiga licitația), pentru refacerea porțiunilor de cale ferată distruse de inundațiile din septembrie anul trecut, pe porțiunea Chiraftei – Bârlad, programată la începutul săptămânii, a fost amânată deoarece nu există sursă de finanțare.

„Contractul trebuia semnat pe 24 februarie, dar am fost anunțați că încă nu este asigurată sursa de finanțare. Sper ca în câteva zile să se rezolve cu finanțarea și să semnăm contractul”, a declarat directorul SRCF Galați, Gabriel Oprea. Și Mihai Humă, unul dintre cei doi patroni ai firmei Arcada Company, a confirmat impasul. „Am primit un document din partea SRCF Galați prin care eram notificați că se amână semnarea contractului“. Suntem în legătură permanentă cu cei de la TFIN”, a precizat acesta.

Valoarea financiară a contractului care urma să fie semnat pe 24 februarie este de 48,6 milioane de lei, fără TVA, cu o finanțare asigurată de la bugetul de stat. Durata de implementare a contractului este de 120 de zile, din care 30 de zile pentru proiectare și 90 de zile pentru execuția lucrărilor. Adică, lucrările ar putea fi gata prin septembrie în scenariul superoptimist. Sau niciodată, în celălalt scenariu…

Înainte ca inundațiile să rupă linia ferată, în septembrie 2024, pe traseul Galați – Bârlad circulau zilnic 23 de trenuri ale operatorului privat Transferoviar Călători (TFC). În medie, circa 2.000 de călători circulau cu aceste garnituri, din care 900 aveau abonamente lunare.

Pagubele la infrastructura feroviară s-au produs pe secțiunea Chiraftei-Bârlad, pe o lungime cumulată de aproximativ 10 km. Între Galați și Chiraftei și retur, trenurile circulă normal. De la Chiraftei la Bârlad și înapoi, pasagerii sunt preluați de microbuzele puse la dispoziție de TFC.

Articles You Might Like

Share This Article

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr