Consiliul Județean Galați așteaptă, până pe 2 iunie 2025, oferte din partea constructorilor pentru execuția lucrărilor de „Reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport regional pe tronsonul funcțional E 581 – DJ 241 – DJ 241A – DJ 241 G”.
Valoarea estimată a contractului se ridică la 77.995.463 de lei fără TVA (aproape 93 de milioane de lei, cu taxele incluse), iar criteriul de atribuire este „cel mai bun raport calitate – preț”. Durata de execuție, incluzând și proiectarea, ar trebui să fie de cel mult 18 luni.
Procedura este lansată sub incidența unei clauze suspensive, atribuirea lucrărilor fiind condiționată de semnarea contractului de finanțare europeană pentru acest obiectiv de investiții. Mai pe românește, CJ Galați nu are banii pentru investiție, dar speră că or pice de undeva, de la UE sau din cer, cum ar veni…
Evident, după ce va cotcodoci câteva luni cu mega-investiția, vom afla că s-a vrut, dar nu s-a putut, așa cum se întâmplă deja cu zeci de investiții din județ și din municipiu, din care a mai rămas doar fudulia electorală, că de făcut nu s-au mai făcut…
Proiectul tehnic de execuție pentru acest obiectiv a fost aprobat de aleșii județeni în decembrie 2024, iar devizul a fost actualizat în martie 2025.
Conform acestor documente, ar urma să fie executare lucrări pe următoarele tronsoane de drumuri județene: „pe DJ 241 se execută lucrări între localitățile Berheci și Gohor, km 0+000 – km 8+090, km 8+750 – km 9+255, km 9+460 – km 10+430 L= 9,565 km; pe DJ 241A se execută lucrări între localitățile Gohor și Corcioveni, km 0+000 – km 1+910 L = 1,910 km; pe DJ 241G se execută lucrări între localitățile Corcioveni și Brăhășești, km 0+000 – km 4+500 L=4,500 km.
Lucrările de reabilitare și modernizare cu lungimea totală de 15,975 km urmează a fi executate pe sectoarele unde îmbrăcămintea rutieră este din mixturi asfaltice, dar cu stare de degradare evidentă”.
Practic, porţiunile de şosea vizate de acest proiect vor asigura accesul din drumul european către comuna Brăhăşeşti.